• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8412-02102
  • خبرنگار : 71291

/تسليت و محكوميت فاجعه‌ي سامرا/ حجت‌الاسلام اختري: شيعه و سني بايد نشان دهد كه از اقدامات دشمنان براي ايجاد تفرقه، فريب نمي‌خورند

نماينده‌ي تهران تصريح كرد: شيعه و سني بايد نشان دهد كه از اقدامات دشمنان براي ايجاد تفرقه فريب نمي‌خورند و بايد عملا اتحاد، هوشياري و وحدت خود را در برابر دشمنان نشان دهند.

حجت‌الاسلام عباسعلي اختري در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با قرائت آيه‌ي شريفه «انا لله و انا اليه راجعون» ضمن محكوم كردن بمب‌گذاري حرم مطهر امام هادي(ع) گفت: اين حركت در راستاي ساير حركت‌هايي بوده كه استكبار جهاني انجام داده است و از اين جمله مي‌توان به بمب‌گذاري‌ها و كشتارهاي مختلف در عراق اشاره كرد.

عضو فراكسيون اصولگرايان افزود: مساله‌ي توهين به پيامبر گرامي اسلام نيز در همين چارچوب و راستا انجام شد.

به گفته‌ي نماينده‌ي تهران، در منطقه‌ي سامرا برادران اهل سنت بيشتر از شيعه هستند و چون دشمنان تا به حال علي‌رغم همه‌ي تلاش‌هاي خود نتوانستند بين شيعه و سني دعوا ايجاد كنند، لذا دست به اين اقدامات مي‌زنند. كشتار شيعيان در كربلا، نجف و بصره و در كل در سراسر دنيا نيز در راستاي ايجاد اختلافات داخلي بين اين دو فرقه‌ي اسلامي است.

به گفته‌ي وي، يكي از سياستمداران آمريكايي چندي پيش اعلام كرد كه بايد از درون كشورهايي كه مي‌خواهيم بر آنها سلطه داشته باشيم وارد شد و چون آنها مي‌دانند شيعيان به بقعه‌هاي مطهر ائمه(ع) از جمله بقعه‌ي مطهر امام هادي(ع) و امام حسن عسگري (ع) بسيار اهميت مي‌دهند و براي اين حرم‌ها ارزش قائلند، دست به اين اقدام جنايتكارانه زدند تا شيعيان تصور كنند اين حركت از طرف برادران اهل سنت صورت گرفته و در اين زمينه درگيري ايجاد كنند و به مقاصد خود برسند.

اين نماينده‌ي مجلس، ويران كردن و تخريب حرم ائمه(ع) را در راستاي راه انداختن جنگ داخلي و فرقه‌اي در عراق و به وجود آوردن اختلاف بين شيعه و سني دانست و ادامه داد: اگر انسان به هدف دشمن توجه كند خود مي‌تواند راهكار برخورد با اين اقدامات را پيدا كند.

اختري تصريح كرد: برادران شيعه و اهل سنت با موضع‌گيري در برابر اين اقدام و با در كنار يكديگر قرار گرفتن بايد چنين حركت‌هايي را محكوم كنند و با هم متحد شوند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha