• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8412-02044
  • خبرنگار : 71036

/تسليت ومحكوميت فاجعه سامرا/ سعيد ابوطالب: اين جريان ريشه‌هاي وهابي‌گري دارد جهان اسلام حول سازمان كنفرانس اسلامي متحد شود

/تسليت ومحكوميت فاجعه سامرا/
سعيد ابوطالب:
اين جريان ريشه‌هاي وهابي‌گري دارد
جهان اسلام حول سازمان كنفرانس اسلامي متحد شود

سعيد ابوطالب معتقد است كه ريشه‌ي گروه‌هاي حمله‌كننده به حرم مطهر امام هادي(ع) را بايد در جريان ليبرال اسلامي تندرو كه از طريق آمريكا حمايت مالي و اطلاعاتي مي‌شوند جستجو كرد و افزود: ريشه‌ي اين گروه‌ها را بايد در جنگ افغانستان و شوروي جستجو كرد كه آمريكا يكسري گروه‌هاي جنگجو را تربيت كرد كه تحت لواي شعار اسلامي با شوروي بجنگند و حوزه‌ي نفوذ شوروي را كم كنند.

نماينده‌ي مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با بيان اين‌كه اين جريان ريشه‌هاي وهابي‌گري دارد و آمريكا آن را به آسياي ميانه هدايت كرده است، گفت: آنها سعي مي‌كنند مبارزه‌ي مردم عراق را از حالت مبارزه‌ي فراگير ملي با آمريكا، به جنگ داخلي در عراق تبديل كنند.

وي بر اين اساس با بيان اين‌كه جريان الزرقاوي شاخه‌ي عراقي القاعده دشمن اصلي خود را تشيع مي‌داند و نه آمريكا، تصريح كرد: در عين‌حال اين حمله نشان‌دهنده‌ي جنگ داخلي بين شيعيان و سني‌ها نيست.

وي افزود: ريشه‌ي جريان‌هايي مثل الزرقاوي و گروه‌هاي اسلامي كه خود را منتسب به اسلام مي‌خوانند اما هيچ نسبتي با آن ندارند را بايد در سرويس‌هاي امنيتي آمريكا جستجو كرد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي معتقد است كه اين گروه‌ها مايل نيستند كه در عراق، امنيت و آرامش برقرار شود چراكه به محض برقرار شدن آرامش و ثبات، يك حكومت مقتدر مردمي اولين خواسته‌ي مردم و ترك خاك عراق توسط اشغالگران خواسته ديگر آنها خواهد بود و اين به ضرر آمريكا و انگليس است.

ابوطالب با طرح اين پرسش كه چه كسي از ناامني داخلي عراق سود مي‌برد، پاسخ داد: نيروهايي مثل آمريكا و انگليس كه به طور غيرمستقيم موضوع را دنبال كرده و به ناامني داخلي عراق دامن مي‌زنند از اين ناامني سود مي‌برند.

وي افزود: آن‌كه در اين حوادث نقش‌آفريني مي‌كند و نمي‌خواهد مسلمانان اقتدار يابند نظام سلطه است.

ابوطالب موضوعاتي همچون توهين روزنامه‌هاي اروپايي به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص)، موضع‌گيري در مقابل حماس و حمله به حرم مطهر امام هادي(ع) در سامرا را موجب اتحاد و بيداري مسلمانان، قطع نظر از مذاهب مختلف آنان دانست و گفت: معتقدم يك رنسانس فرهنگي در حال شكل‌گيري است، چراكه مسلمانان قطع نظر از نوع مذهب و حكومت‌شان از آسياي جنوب شرقي تا مغرب عربي و حتي داخل آمريكا و اروپا براي دفاع از آرمان‌ها و اعتقادات‌شان به نوعي به اتحاد دست يافته‌اند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس با تأكيد بر اين‌كه اهانت به مقبره‌ي ائمه شيعيان در عراق و ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص) را بايد از يك جنس بدانيم بر لزوم وحدت جهان اسلام و كشورهاي اسلامي كه مي‌تواند حول سازمان كنفرانس اسلامي شكل گيرد تأكيد و خاطرنشان كرد: اگر جهان اسلام، كشورهاي اسلامي و سازمان كنفرانس اسلامي مي‌خواهند مسير پيروزي مسلمانان در جهان را تقويت كنند بايد اختلافات را كنار بگذارند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha