• دوشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۸۴ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8409-06205

*نقش سفارتخانه‌ها در توسعه‌ي توريسم * رييس موسسه‌ي مطالعات استراتژيك جهانگردي: سفارتخانه‌ها در تنوير افكار عمومي‌ جهان نسبت به كشورمان بسيار موثرند

*نقش سفارتخانه‌ها در توسعه‌ي توريسم *
رييس موسسه‌ي مطالعات استراتژيك جهانگردي:
سفارتخانه‌ها در تنوير افكار عمومي‌ جهان نسبت به كشورمان بسيار موثرند
رييس موسسه‌ي مطالعات استراتژيك جهانگردي گفت: سفارتخانه‌ها به عنوان پيشاني و تصوير اوليه نظام و دولت ايران در تنوير افكار عمومي‌ جهاني نسبت به كشورمان نقش موثري دارند. هاشم اسدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با بيان اين مطلب افزود: توقع تبليغات و بازاريابي گردشگري از سفارتخانه‌ها در كشورهاي خارجي، انتظاري درست و مناسب نيست، چرا كه اين سفارتخانه ‌ها تنها مي‌توانند در انجام تبليغات ميداني و تنوير افكار عمومي‌ جهان نسبت به كشورمان موثر باشند . وي ادامه داد: مهمترين نياز سفارتخانه‌ها براي انجام تبليغات ميداني در زمينه‌هاي مختلف فرهنگي و گردشگري در اختيار داشتن انواع توليدات و محصولات فرهنگي - توريستي و تبليغاتي است كه در اين خصوص سازمان ميراث فرهنگي وگردشگري موظف است با توليد اين اقلام و طرح ريزي برنامه‌هاي كلان تبليغاتي ، از نقش مهم و توانايي وزارت امور خارجه در زمينه‌ي توسعه‌ي توريسم كشور استفاده كند. رييس موسسه‌ي مطالعات استراتژيك جهانگردي تاكيد كرد: با تدوين استراتژي‌هاي كلي و سياست‌هاي كلان گردشگري و جلوگيري از پراكنده كاري و موازي كاري‌هاي احتمالي، مي‌توان تمامي‌ ابزار و امكانات موجود مانند نقش حمايتي سفارتخانه‌ها را در توسعه‌ي گردشگري به كار گرفت. رييس موسسه‌ي مطالعات استراتژيك جهانگردي خاطر نشان كرد: مديريت‌هاي ناپيوسته تغيير استراتژي‌ها و نبود يك برنامه‌ي كلي و ملي مشخص براي توسعه‌ي توريسم مهمترين معضلات صنعت گردشگري كشور است به طوري كه نبود سياست‌هاي كلي بازاريابي جهاني و تبليغات موجب شده است كه از وزارت امور خارجه‌ي و سفارتخانه‌هاي پيش ، توقع بازاريابي گردشگري ايجاد شود، در صورتي كه بازاريابي گردشگري توسط وزارت امور خارجه وظيفه‌ي اين وزارتخانه است و از وظايف اصلي آن محسوب نمي‌شود. اسدزاده با بيان اين كه پست‌هاي موجود در وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌ها، كاملا سياسي هستند، تصريح كرد: از جمله وظايف رايزن‌هاي فرهنگي در سفارتخانه‌ها فعاليت در امور مختلف فرهنيگ و تبليغاتي است با اين وجود تمام اين فعاليت‌ها بستگي به توان و برنامه‌هاي اجرايي رايزن‌هاي فرهنگي دارد كه عموما چندان برنامه ريزي شده و دقيق نيستند. وي ادامه داد: در زمينه‌ي گردشگري و بازاريابي بين‌المللي بايد به چنان جايگاه و سياست‌هاي كلاني دست پيدا كنيم كه نياز چنداني به فعاليت‌هاي تبليغاتي وزارت امور خارجه نداشته باشيم. رييس موسسه‌ي مطالعات استراتژيك جهانگردي در پايان خاطر نشان كرد: تدوين سياست‌هاي كلي گردشگري به ويژه در زمينه‌ي تبليغات نيازمند سرمايه‌گذاري و توجه جدي مسوولان است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha