• دوشنبه / ۷ آذر ۱۳۸۴ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8409-03204

*مراسم توديع و معارفه رييس دانشگاه تهران* رييس سابق دانشگاه تهران: تعجيل در برگزاري مراسم توديع و معارفه عجيب است كتابخانه دانشكده حقوق چهارشنبه آماده مي‌شود

*مراسم توديع و معارفه رييس دانشگاه تهران*
رييس سابق دانشگاه تهران:
تعجيل در برگزاري مراسم توديع و معارفه عجيب است
كتابخانه دانشكده حقوق چهارشنبه آماده مي‌شود

رييس سابق دانشگاه تهران با انتقاد از تعجيل وزارت علوم در برگزاري مراسم توديع و معارفه رياست دانشگاه، اظهار كرد: برگزاري اين چنيني مراسم توديع و معارفه، تا كنون بي سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر رضا فرجي دانا در مراسم توديع خود كه با حضور وزير علوم و جمعي از دانشگاهيان در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار كرد: زماني كه صحبت از برگزاري مراسم توديع و معارفه مي‌شد تصور مي‌كردم كه بايد همان سنت هميشگي يعني برگزاري مراسم توديع و معارفه در چند روز پس از ابلاغ حكم، برگزار شود، اما متاسفانه به دلايلي كه هنوز برايم مشخص نشده است، برگزاري اين جلسه را براي يك روز پس از ابلاغ حكمم تدارك ديده شد.

وي در اين مراسم به بيان مجدد متن سخنراني خود در زمان معارفه‌اش پرداخت و گفت: خدمت به نهادي مانند دانشگاه تهران انگيزه‌اي مي‌دهد كه ترديد‌هاي اوليه را در قبول اين مسئوليت در خود ذوب خواهد كرد.

وي با در نظر گرفتن نيروي انساني به عنوان محور توسعه، خاطر نشان كرد: اگر دانشگاه‌ها پرورش دهنده اين نيروها باشند سنگيني بار مسئوليت بيش از پيش خواهد شد و انجام وظيفه در دانشگاهي كه هفتاد سال در صحنه‌هاي علم و ادب نقش‌آفريني كرده است و دانشمنداني را كه چشم جهانيان را خيره كرده پرورش داده است بسيار مشكل است.

فرجي دانا با تسليت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) به بيان خلاصه‌اي از سخنان امام خميني (ره) در باب اهميت دانشگاه پرداخت و گفت: امام (ره) با بنيان نهادن انقلاب اسلامي زمينه مجدد بروز دين در كشور را فراهم كرده و خودشان اهميت نقش دانشگاه را نهادنيه كردند، به طوري كه مقدرات يك كشور را وابسته به دانشگاه دانستند و فرمودند دانشگاه مبدا تمام تحولات است.

رييس سابق دانشگاه تهران در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: در هنگام برداشته شدن بار امانت از دوش ناتوانم از تمامي پيشكسوتان و روساي قبلي و مديران دانشگاه تشكر مي‌كنم.

وي ضمن اداي احترام به شادروان استاد مرتضي مميز كه از اساتيد دانشگاه تهران بود، گفت: از كاركنان و دانشجويان دانشگاه نيز كه نخبه ترين دانشجويان كشور هستند و باعث شدند دانشگاه تهران مورد توجه جهانيان قرار گيرد تشكر مي‌كنم.

فرجي دانا ادامه داد: از تشكلها و انجمنهاي علمي و فرهنگي به دليل سازندگي و مشاركت آفريني‌شان نيز تشكر و از معاونت فرهنگي كه براي استقرار فضاي تفاهم از طريق گفت‌وگو ميان تشكلها تلاش زيادي كرد نيز بسيار متشكرم.

وي نقش دفتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه را در شناساندن ارزشهاي ديني به دانشجويان انكارناپذير خواند و از حجت الاسلام ابوترابي نيز تشكر كرد.

فرجي دانا با اشاره به فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي در دانشگاه تهران، از اين جهادگران نيز تقدير كرد و گفت: هيات امنا و شوراي دانشگاه در اين سالها بدون كوچكترين چشم داشتي تلاش كردند و اميدوارم بتوانند در مستقل شدن دانشگاه تلاش بيشتري انجام دهند.

رييس سابق دانشگاه تهران در ادامه از تحويل گرفتن كتابخانه دانشكده حقوق در روز چهارشنبه خبر داد و اظهار كرد: اگر به هدفي دست پيدا نكرديم به دليل كمبود امكانات بوده و بي برنامگي در كار نبوده است.

وي در پايان اظهارات خود و با بغضي در گلو به سخناني از شهيد رجايي اشاره و تصريح كرد: براي تحقق اهداف انقلاب اسلامي هر كس به نوبه خود تلاش كرد اما من چيزي جز آبروي خود براي ايثار ندارم خداوندا اين آبرو را از من بپذير.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha