• شنبه / ۵ آذر ۱۳۸۴ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8409-02127
  • خبرنگار : 71021

*نقش سفارت‌خانه‌ها در توسعه توريسم* دكتر امامي‌: سفيران باانگيزه در بخش توريسم موفق‌تر عمل كرده‌اند فعاليت سفارتخانه‌ها در جهانگردي به خواست دولت منوط است

*نقش سفارت‌خانه‌ها در توسعه توريسم*
دكتر امامي‌:
 سفيران باانگيزه در بخش توريسم موفق‌تر عمل كرده‌اند
فعاليت سفارتخانه‌ها در جهانگردي به خواست دولت منوط است
يك كارشناس گردشگري تصريح كرد: فعاليت سفارتخانه‌هاي ايران در بخش توريسم منوط به خواست دولت است. محسن امامي‌ در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگري ايسنا با تاكيد بر اينكه اولويت دادن به فعاليت‌هاي توريستي بايد يكي از وظايف سفارتخانه‌هاي ايران در خارج از كشور باشد، افزود: بسياري از كشورها در سفارتخانه‌هاي خود بخشي را به " رايزني توريسم " اختصاص داده‌اند كه در فعاليت‌هاي گردشگري كشور خود تاثيرگذار هستند. وي با اشاره به فعاليت‌هاي فرهنگي سفارتخانه‌هاي ايران در خارج از كشور‌، گفت: سفارتخانه‌ها مي‌توانند از موقعيت‌هاي فرهنگي و يا هر فرصت ديگري براي معرفي كشور و جاذبه‌هاي آن استفاده كنند. معاون سياحتي ارگ جديد پيشنهاد داد: زماني كه سفارتخانه‌هاي ايران فعاليت‌هايي در زمينه‌ي اسلام و مذهب دارند مي‌توانند جاذبه‌هاي مذهبي بسيار ايران را نيز معرفي كنند، اينگونه از هر فرصتي براي فعاليت‌هاي توريستي استفاده شده است. وي تاكيد كرد: حركت در سفارتخانه‌ها در جهت توسعه‌ي گردشگري كشور منوط به خواست دولت است و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي آموزش اين افراد نيز موظف است. امامي ‌با اشاره به قراردادهايي مبني بر فعاليت رايزن‌هاي فرهنگي در بخش جهانگردي تصريح كرد: پيش از اين زماني كه در سازمان ميراث فرهنگي وگردشگري مسووليت داشتم با وزارت خارجه‌ي ايران توافق‌هايي شد تا ديپلمات‌هاي اعزامي‌ به خارج از كشور در جريان امور توريستي قرار گيرند‌، اين فعاليت‌ها بسيار تاثير‌گذار بود، چرا كه اين افراد را نسبت به موضوع حساس مي‌كرد. وي داشتن انگيزه را براي فعاليت‌هاي گردشگري موثر دانست و خاطر نشان كرد: سفيراني كه براي انجام اين فعاليت‌ها، انگيزه‌ي خوبي دارند، موفق‌تر عمل كرده‌اند، ولي برخي از نمايندگان در كشورهاي خارجي نسبت به اين موضوع بي‌تفاوت هستند. اين كارشناس گردشگري با بيان اين كه برخورد با مراجعه‌كنندگان در سفارتخانه‌هاي ايران در فعاليت‌هاي گردشگري تاثير‌گذار است، افزود: نوع برخورد با مراجعه‌كنندگان بر ذهن اين افراد تاثير مي‌گذارد، بنابر اين سفارتخانه‌ها در معرفي ايران نقش محوري دارند و مي‌توانند جايگاه آن را تعيين كنند. وي ادامه داد: سفارتخانه‌ها‌، رايزن‌هاي فرهنگي، نمايندگان دولتي وعمومي‌ ايرانيان مقيم خارج از كشور، خانواده‌هاي آن‌ها، موسسه‌هاي خبري هواپيمايي، بانك و بيمه هر آن چه و هر كسي كه خطي از ايران دارد، مي‌تواند نقش مهمي‌ در معرفي اين سرزمين داشته باشد. امامي‌ تصريح كرد: تبليغات از سوي اين افراد مي‌تواند بسيار موثر باشد و با ارايه‌ي جاذبه‌هاي كشور در قالب عكس ، بروشور و فيلم مي‌توانند ذهنيت حداقلي را براي مردم دنيا ايجاد كنند . انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha