• چهارشنبه / ۲ آذر ۱۳۸۴ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8409-01087
  • خبرنگار : 71291

رياض با اشاره به عدم راي مجلس به وزير پيشنهادي نفت: درمعرفي وزيربعدي اصلا نبايدهيچ خطايي اتفاق بيفتد مجلس امروزهم به نفع و به حمايت از دولت احمدي‌نژاد نظر داد

نماينده‌ي تهران در خانه ملت گفت: شعارهايي كه در ايام انتخابات از سوي رييس‌جمهور داده شده در معرفي وزراء مشاهده نمي‌شود.

دكتر علي رياض در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ارزيابي از عدم راي اعتماد نمايندگان مجلس به سومين وزير پيشنهادي نفت گفت: از تمام صحبت‌هايي كه موافقان و مخالفان بحث كردند مي‌توان تحليل راحتي به دست آورد.

وي افزود: تمام گفته‌هاي دوستان گوياست و بعضا صراحت دارد، يعني شكل قضيه بسيار مشخص است. به نظر مي‌رسد براي وزير نفتي كه بتواند راي اعتماد اين وزارتخانه حساس را از نمايندگان بگيرد بايد دولت و رييس‌جمهور ريشه‌يابي كند.

وي با بيان اين‌كه ما حامي دولت هستيم، تصريح كرد: دولت بايد ريشه‌يابي كند در اين‌كه چرا نتوانسته موردي معرفي كند كه راي بياورد و در معرفي وزير بعدي اصلا نبايد هيچ خطايي اتفاق بيفتد و تمام اشكلاتي كه در صحبت‌هاي مخالفان و موافقان عنوان شد، بايد توجه شود. بايد ديد پيامي كه مجلس مي‌دهد چيست؟ به هر حال در ابعاد مختلف در مورد شخصيت وزير پيشنهادي در بعد مديريت و فني و در ابعاد تخصصي بحث و بررسي شد.

رياض معتقد است: اگر توفيقي در اين ابعاد بود به راي اعتماد وزير منجر مي‌شد. در هر صورت ندادن راي يعني عدم احراز اين شخص، رييس‌جمهور هم هميشه موافق است كه مجلس راي ملت را مي‌دهد و اين حق مسلم نمايندگان است كه بر اساس تحقيق و بررسي، شرايط اعتماد را احراز كنند يا نكنند.

عضو كميسيون اصل نود ادامه داد: رايي كه داده شده نتيجه‌ي بررسي‌هاي جدي نمايندگان در كميسيون‌ها و فراكسيون‌ها با حضور يا بي‌حضور وزير پيشنهادي نفت بود. نمايندگان بر حسب قسمي كه در مجلس خورده‌اند، مكلف هستند پاسدار حق و حقوق ملت باشند و ديدگاه مجلس امروز اين‌گونه بود كه به نفع، راي و به حمايت دولت آقاي احمدي‌نژاد نظر دادند كه اين وزير مورد اعتماد نيست.

به نظر رياض در صحبت‌هاي مخالفان و موافقان وزير پيشنهادي، روح مولفه‌ها و شاخص‌هايي كه بايد در معرفي وزرا مورد توجه قرار گيرد وجود دارد.

وي معتقد است: انتقاد نمايندگان به روند معرفي وزرا اين است كه با شعارهايي كه رييس‌جمهور در ايام انتخابات مثل ساده‌زيستي، تخصص و مديريت داده در اين نوع معرفي‌ها و اين رويه‌ها اين مسايل ديده نشده است.

به گفته‌ي رياض، دايره مشاورت احمدي‌نژاد را بايد به گونه‌اي ترتيب دهند كه بعضا در اين مسير از نمايندگان مجلس نيز نظر بخواهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha