*نقش سفارتخانهها در توسعه توريسم* يك كارشناس گردشگري: سفارتخانههاي ايران براي توسعه گردشگري بايد توجيه شوند
يك كارشناس گردشگري تصريح كرد: سفارتخانههاي ايران بايد توجيه شوند تا با بازاريابي، تبليغات، ارايه تسهيلات و حمايتهاي لازم، ايران را معرفي كرده و گردشگري را توسعه دهند.
اكبر غمخوار در گفتوگو با خبرنگار ايسنا با تاكيد بر اين كه سفارتخانههاي كشور بايد نقش پيامرسان داشته
باشند، افزود: دولت و سازمان ميراث فرهنگي وگردشگري اين نقش را براي سفارتخانههاي ايران در خارج از كشور تعريف كنند.
وي ابراز داشت: رايزنهاي فرهنگي در سفارتخانهها، براي معرفي ايران فعاليت ميكنند، ولي تاثير چنداني ندارند.
غمخوار ادامه داد: راه اندازي دفاتر جذب توريست در خارج از كشور، توجيه سفارتخانههاي ايراني و انجام فعاليتهاي فوقالعاده براي معرفي و تبليغ ايران، رسالتهايي است كه بايد اجرا شود.
اين كارشناس گردشگري با اشاره به تاثير فعاليتهاي فوق العاده سفارتخانههاي ايران در خارج از كشور گفت: برپايي نمايشگاه " امپراتوري فراموش شدهي ايران " در لندن با همكاري سفارتخانههاي كشور، تاثير بسياري بر دنيا،
باستانشناسي و جذب گردشگر داشته است.
وي افزود: اجراي اين فعاليتها، با نقشآفريني سفارتخانههاي كشور در تبليغات، ارتباطات و معرفي ايران تاثير مطلوبي در دنيا ميگذارد كه بايد براي آن دستورالعمل صادر شود.
غمخوار در پايان تصريح كرد: سفارتخانههاي كشور حلقهي مفقودهاي در خارج از كشور هستند كه ميتوانند با عملكرد خود جايگاه ايران را در دنيا تعيين كنند.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات