• جمعه / ۲۰ آبان ۱۳۸۴ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8408-09880

رييس‌جمهور در قائنات: وزرا مسابقه خدمت گذاشته‌اند زندگي مديران دولتي در سطح زندگي مردم و حتي كمتر باشد مصمم به حمايت از كشاورزان در همه‌ي نقاط كشور هستيم

رييس‌جمهور در قائنات:
وزرا مسابقه خدمت گذاشته‌اند
زندگي مديران دولتي در سطح زندگي مردم و حتي كمتر باشد
مصمم به حمايت از كشاورزان در همه‌ي نقاط كشور هستيم

رييس‌جمهور گفت: ملت ما آگاهانه و با اقتدار سرنوشت خود را رقم مي‌زند و با اتكاء به خداوند و توانمندي‌هاي خدادادي در همه‌ي زمينه‌ها تصميم مي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد در ادامه سفر خود به خراسان جنوبي، در جمع مردم قائنات افزود: ايران كشور امام زمان(عج) است و مفتخريم در كشوري زندگي مي‌كنيم كه سكه به نام حضرت ولي عصر(عج) مي‌زند.

وي افزود: مردم قائنات از گذشته‌هاي دور شجاعت، سخاوت، تلاش و صبر و بردباري آنها زبانزد خاص و عام بوده است.  قائنات نماد سخت‌كوشي مردم خراسان است و كار آن‌ها آميزه‌اي از تلاش، سخت‌كوشي، شجاعت، ايمان و مهرباني است. نام قائنات مانند عطر زعفران مشام همه‌ي ملت ما را مي‌نوازد.

رييس‌جمهور تصريح كرد: دولت در همه‌ي عرصه‌ها در ميان مردم و پشتيبان آن‌ها براي توليد، پيشرفت و تعالي ايران خواهد بود. دولت هيچ شاني جز نوكري مردم و حمايت از تلاش‌هاي آن‌ها براي خود نمي‌شناسد. تك تك وزراء و مديران بايد با شادي مردم شاد و با غم آن‌ها غمگين شوند و زندگي مديران دولتي بايد در سطح زندگي مردم و حتي كمتر از آنها باشد. دولت مصمم است از كشاورزان در همه‌ي نقاط كشور به خصوص در خراسان جنوبي و به ويژه در قائنات به طور كامل حمايت كند.

وي تاكيد كرد: دولت مصمم است اجازه ندهد كشاورزي به خصوص در توليد زعفران در معرض آسيب قرار بگيرند. بايد تلاش كنيم اين محصول بسيار ارزشمند به بالاترين قيمت در دنيا به فروش برسد و بازار انحصاري زعفران به مردم خراسان اختصاص يابد.

رييس‌جمهور در ادامه‌ي سخنانش اظهار داشت: عدالت‌گستري يكي از محورهاي اصلي كار دولت است. توجه به مناطق محروم، زحمت‌كشان و توليدگران و مردمي كه چراغ توليد و پيشرفت كشور را روشن نگه مي‌دارند، از وظايف دولت است. دولت سعي دارد خود را از فضاهاي بي‌ارزش دور كند و به هيچ وجه وارد بازي‌هاي سياسي نخواهد شد. دولت غير از حل مشكلات مردم هيچ وظيفه‌اي ندارد. ياري دادن كسب و كار مردم از وظايف دولت است و همه‌ي امكانات كشور بايد در اختيار همه‌ي مردم قرار گيرد.

احمدي‌نژاد گفت: دولت تصميم گرفته است به گونه‌اي عمل كند كه همه‌ي ملت ايران حضور دولت و نتايج خدمت‌گزاري آن را روزانه در زندگي خود لمس كنند. دولت در صدد است كاستي‌ها و عقب‌ماندگي‌ها را به سرعت رفع كند.

وي با بيان اينكه بسياري از تصميماتي كه گرفته مي‌شود، بدون توجه به نيازهاي واقعي كشور هستند، گفت: مردم محروم كشور بايد بدانند حاصل تصميمات دولت در زندگي مردم چه تاثيري خواهد داشت.

رييس‌جمهور اظهار داشت: بايد فاصله‌ي دولت و ملت را برداريم و مستقيما در ميان مردم تصميم بگيريم.

احمدي‌نژاد با توجه به جلسه‌ي چهارشنبه‌شب هيات دولت در شهرستان بيرجند، گفت: در اين جلسه تك تك وزرا با هم مسابقه گذاشته بودند كه پيشنهاد خدمت بيشتر بدهند. من به شوخي گفتم انرژي خود را نگه داريد چون كشور سي استان دارد.

وي اعطاي تسهيلات وام مسكن با سود پنج درصدي به مردم خراسان جنوبي را از تصميمات هيات دولت در جلسه‌ي شب گذشته عنوان كرد و ادامه داد: 130 ميليارد تومان اعتبارات بانكي ارزان قيمت در اختيار مديريت استان قرار گيرد و سهم هر شهرستان به مديريت همان شهرستان اختصاص يابد تا در اختيار مردم قرار گيرد.

رييس جمهور افزود: اعتبارات بانكي بايد در اختيار همه‌ي مردم قرار گيرد.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنانش با بيان اينكه ملت ايران يك ماموريت بزرگ تاريخي برعهده دارد، گفت: در سرزمين مقدس ايران بايد يك جامعه‌ي پيشرفته، نمونه و مقتدر اسلامي برپا كنيم تا الگوي همه‌ي ملت‌هاي عالم شود و بالاخره سكوي ظهور امام زمان(عج) فراهم شود. مطمئنم ملت ما توانايي و شايستگي تحقق اين ماموريت را دارد. دشمنان ما از همين ويژگي در حراسند. آن‌ها نمي‌خواهند ملت ايران يك جامعه‌ي نمونه بسازد. فريادهاي بيهوده‌ي دشمنان در برابر اراده‌ي ملت بي‌تاثير است و تلاش ملت همه‌ي توطئه‌ها را درهم خواهد كوبيد و متلاشي خواهد كرد.

رييس‌جمهور گفت: ملت بزرگ ما راه پيشرفت، تعالي و تحقق آرمان‌هاي بلند خود را شناخته و هيچ قدرتي نخواهد توانست كوچك‌ترين مانعي در راه تحقق آرمان‌هاي اين ملت ايجاد كند.

وي هم‌چنين از استقرار دبيرخانه‌ي دائمي جشنواره‌ي ملي زعفران در شهرستان قائن خبر داد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha