• دوشنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۸۴ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8406-09189
  • خبرنگار : 71132

مسؤول بسيج دانشجويي علم‌وصنعت: روستاييان به ظاهر تأثيرگذاري كمي در سياست دارند

مسؤول بسيج دانشجويي علم‌وصنعت:
روستاييان به ظاهر تأثيرگذاري كمي در سياست دارند

مسؤول بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت گفت: خواست سياسي عموم جامعه خدمت است و مردم انتظار خدمتگزاري و ارتباط صادقانه‌ي مسؤولان با مردم را دارند.

« اعتماديان » در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: مردم با انتخاب كسي كه شعار، عملكرد و خدمتگزاري داشت، نشان دادند كه خواسته‌ي اصلي‌شان چيست.

وي درباره‌ي اقشار ناديده گرفته شده توسط احزاب افزود: در كل، نسبت به نقش روستاييان كمتر پرداخته مي‌شود در حالي كه اينها توليدكنندگان واقعي هستند ولي امكاناتشان كم است و به ظاهر تأثيرگذاري كمي در سياست دارند.

اين فعال دانشجويي همچنين گفت: جامعه‌ي ما نياز به بازتعريفي از نقش و جايگاه احزاب دارد چراكه اين موارد به صورت شفاف تعريف نشده و ما تعريفي وارداتي با مباني انديشه‌هاي غرب داريم و آنچه از احزاب و هدف آنها به چشم جامعه مي‌رسد با زيرساخت‌ها و مناسبات اجتماعي هماهنگ نيست.

وي اضافه كرد: در آن تعريف به هدف رسيدن به قدرت است و افراد اين حزب قدرت‌طلب و جاه‌طلب هستند، امري كه در فرهنگ ما مذموم شمرده مي‌شود. يكي از دلايل اقبال كم مردم همين امر است.

اعتماديان گفت: جايي كه اقبال افراد به احزاب زياد است، اهداف متعالي براي حزب تعريف كرده‌اند و مردم احساس مي‌كنند هدف قدرت‌طلبي در حاكميت نيست، بلكه راه ارائه‌ي طرح‌ها و راهكارهاي مثبت براي كشور و كادرسازي براي حكومت است، در حالي كه در جامعه‌ي ما افراد بسيار كمي به سمت حزب مي‌روند.

وي راهكار اصلي ترغيب مردم به مشاركت در فعاليت‌هاي سياسي را بازتعريف مجدد نقش و جايگاه احزاب خواند و افزود: در جامعه‌ي اسلامي مبنا واحد و اصول از پيش تعريف شده است، پس بايد ديد اختلاف دو گروه بر سر چيست؟

وي اضافه كرد: اگر منظور از مشاركت مردم، نظارت بر كار دولت باشد به نظر مي‌رسد اعتماد مردم به دولت و دولت را از آن خود دانستن منجر به افزايش نظارت آنها مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha