• شنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۸۴ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 8406-04937

وزير خارجه‌ي انگليس: اميدواريم ايران مذاكرات را ازسربگيرد مساله‌ي هسته‌يي ايران فقط بايد از طريق ديپلماتيك حل شود

وزير خارجه‌ي انگليس:
اميدواريم ايران مذاكرات را ازسربگيرد
مساله‌ي هسته‌يي ايران فقط بايد از طريق ديپلماتيك حل شود

وزير امور خارجه‌ي انگليس اظهار داشت، اتحاديه‌ي اروپا اميدوار است ايران مذاكرات درباره‌ي برنامه‌ي هسته‌يي‌اش را از سر بگيرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خبرگزاري رويتر با انتشار اين خبر به نقل از جك استرا، وزير امور خارجه‌ي انگليس كه روز گذشته (جمعه) در حاشيه‌ي نشست وزيران امور خارجه‌ي اتحاديه‌ي اروپا و پيش از انتشار گزارش محمد البرداعي، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره‌ي برنامه‌ي هسته‌يي ايران، با خبرنگاران در يك كنفرانس خبري صحبت مي‌كرد، ادامه داد، اتحاديه‌ي اروپا اين گزارش را بررسي خواهد كرد و پيش از برداشتن هر گامي با ديگر كشورها مشورت خواهد كرد.

استرا گفت: ما مي‌خواهيم شاهد ازسرگيري مذاكرات باشيم، زيرا نه تنها معتقديم اين به نفع جامعه‌ي بين‌المللي است، بلكه به نفع ايران نيز مي‌باشد.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص اقدام نظامي عليه ايران، آن را يك گزينه ندانست و تصريح كرد: هيچ كس اقدام نظامي در رابطه با ايران را مطرح نمي‌كند. هيچ‌كس و به هيچ وجه. اين مساله به هيچ وجه در دستور كار هيچ كسي قرار ندارد.

وزير امور خارجه‌ي انگليس گفت: اين مساله‌اي است كه فقط مي‌تواند از طريق ديپلماتيك حل و فصل شود.

گزارش محرمانه‌ي محمد البرادعي روز گذشته به اعضاي شوراي حكام ارايه شد و طي آن بر صحت اظهارات ايران در اين خصوص كه آلودگي‌هاي هسته‌يي در كشورمان ناشي از تجهيزات وارداتي بوده است، به طور عمده تاكيد شد.

در عين حال اين گزارش هم‌چنان مدعي شده است كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هنوز پس از دو سال و نيم بازرسي و تحقيقات گسترده در خصوص فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران، در موقعيتي نيست كه بتواند تاييد كند هيچ فعاليت يا مواد هسته‌يي اعلام نشده‌يي در ايران وجود ندارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha