• جمعه / ۱۱ شهریور ۱۳۸۴ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8406-04324
  • خبرنگار : 71132

مسوول بسيج دانشجويي اميركبير: توسعه سياسي از دانشگاه شروع شود هزينه فعاليت سياسي دانشجويان كاهش يابد تشكل‌ها به نقد عالمانه و منصفانه‌ي دولت و حكومت بپردازند

مسوول بسيج دانشجويي اميركبير:
توسعه سياسي از دانشگاه شروع شود
هزينه فعاليت سياسي دانشجويان كاهش يابد
تشكل‌ها به نقد عالمانه و منصفانه‌ي دولت و حكومت بپردازند

مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه اميركبير با بيان اين‌كه « دانشجويان از فعاليت‌هاي سياسي زياد و خارج از وظيفه‌ي فعالان دانشجويان سرخورده شدند »، گفت: حتي جامعه نيز از التهابات سياسي خسته شده و سعي دارد مسايل اقتصادي را در دستور كار قرار دهد.

« محمد راسخ » در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: برخوردهايي كه بين بدنه‌ي دانشجويي و ساير نهادها به وجود آمد و هم‌چنين شرايط جامعه و شعارهايي كه خاتمي در اوايل دوره‌ي رياست جمهوري مطرح كرد در اين فضا تاثيرگذار و دليل ديگر چرخش در دانشگاه‌ها بود كه به موجب آن مسايل علمي حتي در دانشگاه‌هاي پرتشنج اولويت بيشتري پيدا كرده است.

وي هم‌چنين گفت: به نظر مي‌رسد دانشجويان احتياج به ايجاد اميد و انگيزه دارند، در اين راستا اگر شاهد كارآمدي دولت و جوانگرايي در اين حوزه باشند و اگر در معادلات كشور تاثيرگذار باشند اين انگيزه ايجاد مي‌شود.

اين عضو بسيج دانشجويي افزود: از طرفي هم بايد هزينه‌ي فعاليت‌هاي سياسي كمتر شود؛ چرا كه در اين چند سال فعاليت‌هاي سياسي به شدت پرهزينه بوده است و اگر دانشجويان به آينده‌شان مطمئن باشند و بدانند كه اين فعاليت‌ها به زندگي‌شان لطمه نمي‌زند، رغبت بيشتري به فعاليت سياسي پيدا مي‌كنند.

راسخ ادامه داد: هم‌چنين پررنگ‌تر شدن شعارهاي اوايل انقلاب موجب علاقه‌مندي بيشتر دانشجويان به سرنوشت كشورشان مي‌شود؛ چرا كه در اين سال‌ها از آرمان‌هاي انقلاب فاصله گرفتم و با بيان اين شعارها توسط دولت احمدي‌نژاد پايبندي دانشجويان به آن انگيزه‌ها ديده شد. البته منظور انجام اقدامات انقلابي نيست ولي دانشجويان بايد در حال ثبات هم آرمان‌هاي خود را داشته باشند.

اين فعال دانشجويي گفت: چند سالي است كه از حضور و علاقه‌ي دانشجويان به سياست كاسته شده است. البته دانشگاه تهران و اميركبير رونق بيشتري از اين لحاظ داشتند، ولي اكثر تشكل‌هاي دانشجويي حوزه‌ي فعاليت خود را از بخش سياسي دور كردند البته با توجه به حساسيت‌هاي ويژه‌ي انتخابات تشكل‌ها درگير اين مساله شدند و توانستند در مواقعي دانشجويان را با خود همراه كنند، ولي برخي كه تحريم انتخابات را در پيش گرفتند علي‌رغم تريبون آزادها و بيانيه‌ها موفق نبودند.

وي اضافه كرد: با توجه به تاثيرگذاري قشر دانشجو در زمان انتخابات، توانست در اين دوره تاثيرگذار باشد، دانشجويان هم‌چنين به دكتر احمدي‌نژاد استقبال و رغبت خوبي نشان دادند و همين امر به آراي ايشان كمك زيادي كرد. دانشجويان هم‌چنين در حوزه‌ي سياست خارجي توانستند در معادلات بين‌الملل فعال باشند و از كشور دفاع كنند.

راسخ با بيان اين‌كه «در فضاي دانشگاه‌ها علاقه‌ي خاصي به فعاليت‌هاي سياسي عميق وجود ندارد»، دليل آن را اتفاقات چند سال گذشته و آنچه خستگي مردم مي‌خواند عنوان كرد و افزود: اگر تشكل‌ها بخواهند فعاليت سياسي خود را ادامه دهند بايد مراقب چرخش‌ها باشند و نقد عالمانه‌ي دولت و نقد منصفانه‌ي حكومت را در دستور كار خود قرار دهند.

وي هم‌چنين گفت: برنامه‌هاي سياسي دولت جديد اين است كه از التهابات سياسي بكاهد، تشكل‌ها نيز بايد با مسايل فرهنگي و نشاط‌آور مسايل سياسي را دنبال كنند تا با قاطبه‌ي دانشجويان همراه شوند.

اين عضو بسيج دانشجويي گفت: اگر به دنبال توسعه‌ي سياسي هستيم بايد از دانشگاه شروع كنيم؛ چرا كه دانشجويان قشري فعال و با انگيزه هستند. هم‌چنين تشكل‌هايي مثل تحكيم وحدت به لحاظ تحليلي و مبنايي دچار كمبود و كاستي شده‌اند و نتوانستند رسالت خود را انجام دهند، در حالي كه بايد به بالا بردن بينش و تلاش براي انسجام دروني بپردازند.

محمد راسخ با بيان اين‌كه «در وضعيت كنوني حساسيت ويژه‌ي دانشجويان به شعارهاي دكتر احمدي‌نژاد، عملكرد دولت و انرژي هسته‌يي است»، افزود: جمعيت محدودي هم در حال دست و پا زدن‌هاي قديمي، گذار از دين و دموكراسي‌خواهي هستند.

وي با بيان اين‌كه «با انتخاب وزير امور خارجه‌ي جديد نگراني‌ها از مساله‌ي هسته‌يي برطرف شده» اظهار داشت: دانشجويان خواستار فضاي آرام و منطقي هستند كه در آن به تحصيل بپردازند، از طرف هم تشكل‌ها مي‌خواهند كه به دنبال مسايل صنفي آنها باشند و در حوزه‌ي سياسي نيز تحقق شعارهاي دولت جديد را مي‌طلبند و مي‌خواهند كه تشكل‌ها مطالبات آنها را به گوش مسوولان برسانند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha