• شنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-06661
  • خبرنگار : 71146

/تريبون آزاد دانشجويي/ يك فعال انجمن‌هاي اسلامي: ـ از «مهرورزي» احمدي‌نژاد استقبال مي‌كنيم، اما شعار نباشد ـ انرژي هسته‌يي حق ماست، با دورانديشي برخورد شود

عضو انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه دامغان اظهار داشت: مهرورزي را كه دكتر احمدي‌نژاد در مراسم تحليف امروز خود مطرح كردند اگر به صورت جامع و همگاني باشد، مورد استقبال تمامي گروه‌ها و قشرها واقع خواهد شد.

« سيدمهدي حسيني » به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: دكتر احمدي‌نژاد در مراسم تحليف امروز خود به چهار محور عدالت، خدمتگزاري به بندگان، مهرورزي و اعتلاي فرهنگي و معنوي جامعه اشاره كرد و آنها را به عنوان اهداف عاليه‌ي دولت آينده برشمرد. البته صحبت‌هاي دكتر احمدي‌نژاد در قالب اين چهار محور بسيار مهم و مثمرثمر است.

وي افزود: اگر اين چهار محور در قالب گفتار و نوشتار باشد، مطمئنا صحبت از آنها متين است اما آن‌چه از اهميت بيشتري برخوردار است اين است كه اين چهار محور در عمل نشان داده و ثابت شود و مصداق خارجي‌شان نيز بارز شود، نه اين‌كه در حد يك شعار باقي بماند.

حسيني، مهرورزي را كه احمدي‌نژاد به آن پرداخته بود نياز اصلي جامعه خواند و گفت: مهرورزي به ويژه در جامعه‌ي سياسي ما ضروري است. البته اگر مهرورزي برآمده از ديدگاه برخي از آقايان باشد كه هركس با ماست، شايسته‌ي مهرورزي است و هركس بر ماست بايد به نحوي از سر راه برداشته شود، ديگر مهرورزي نخواهد بود.

اين فعال دانشجويي در ادامه گفت: آزادي بيان چه قبل از گفتار و چه بعد از آن نيز از نظر ما بسيار مهم است، نه اين‌كه آزادي بيان تا زماني كه صبحتي بيان شود و بعد از آن با زنداني، شكنجه و ديگر مسايل همراه باشد؛ چون در اين صورت اين آزادي بيان نيست و يك فريب است.

وي با بيان اين‌كه «تمامي گفته‌هاي دكتر احمدي‌نژاد دغدغه‌هاي ما دانشجويان نيز هست»، افزود: ما در دوره‌ي دولت خاتمي كه دولتي اصلاح‌طلب بود، هزينه‌هاي بسياري را به عنوان دانشجو پرداختيم. البته قبول داريم كه عملكردهاي خاتمي در زمينه‌هاي اقتصادي برخلاف تصور عموم بسيار خوب بود.

حسيني توجه به مسايل هسته‌يي را هم بسيار مهم عنوان كرد و گفت: مساله‌ي انرژي هسته‌يي يك مساله‌ي ملي است و دستيابي به آن حق مسلم هر ايراني است و اگر به اين مساله توجه كافي نشود و تصميم‌گيري‌ها در اين باره به دور از دورانديشي، مصالح ملي، خارج از ديپلماسي و مهرورزي و توسعه‌ي گفتمان دموكراسي باشد، اين مقوله به سوي بحران پيش خواهد رفت.

وي در پايان از گفته‌هاي سيدمحمد خاتمي در مراسم آخرين گفت‌وگو با كابينه و مراسم سلام خاتمي گله كرد و گفت: در روند انتخابات مجلس هفتم و انتخابات دوره‌ي نهم رياست جمهوري كه در دولت ايشان اتفاق افتاد، پرسش‌هاي فراواني وجود داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha