• سه‌شنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۸۴ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8403-06929

*گردشگري احيا كننده‌ي هويت ايراني* مدير گروه مديريت جهانگردي دانشگاه علامه: شناساندن مفاخر يك اقدام فرهنگي در جهت توسعه‌ي گردشگري است

محمدرضا فرزين گفت: شناساندن مفاخر و مشاهير ايراني كه عموما آوازه‌ي جهاني دارند يك اقدام فرهنگي در جهت رشد و توسعه‌ي گردشگري است. مدير گروه مديريت جهانگردي دانشگاه علامه طباطبايي در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگري ايسنا با بيان اين مطلب افزود: افراد بزرگ و مشاهير علمي، فرهنگي در هر كشور بخشي از هويت ملي و تاريخي مردم آن كشور را در بر مي‌گيرند كه اتفاقا همين مشاهير و افراد سرشناس يكي از عوامل توسعه‌ي گردشگري كشورها نيز محسوب مي‌شوند. وي ياد‌آور شد: نيمي از گردشگراني كشورهايي مثل انگلستان و فرانسه با انگيزه‌ي مشاهده‌ي نزديك محل زندگي و آثار به نمايش گذاشته شده نويسندگان، شاعران و مفاخر علمي به اين كشورها سفر مي‌كنند كه همين امر موجب توسعه‌ي گردشگري و كسب در آمدهاي اقتصادي براي آنها شده است. وي با اشاره به مشاهير بزرگ ايراني مانند حافظ، مولانا و ... ياد‌آور شد: برنامه‌ريزي سياستگذاران گردشگري در حوزه‌ي مفاخر و مشاهير ايراني يكي از راهكارهاي تبليغاتي براي شناساندن ايران به جهانيان است. مدير گروه مديريت جهانگردي دانشگاه علامه طباطبايي تصريح كرد: برگزاري سمينارهاي يادمان و همايش‌هاي علمي و فرهنگي با هدف شناساندن هويت تاريخي و ملي ايرانيان امري مهم و ضروري در توسعه‌ي گردشگري كشور به شمار مي‌آيد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha