• دوشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۸۳ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8309-07068
  • خبرنگار : 71061

علي شكوري‌راد: جلسه روز دوشنبه در دانشگاه تهران را مي‌توان دستاورد بزرگ خاتمي در پيشبرد منطق گفت‌وگو، صبر و مدارا دانست

علي شكوري‌راد:
جلسه روز دوشنبه در دانشگاه تهران را مي‌توان دستاورد بزرگ خاتمي در پيشبرد منطق گفت‌وگو، صبر و مدارا دانست

يك عضو هيات علمي دانشگاه كه در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران شركت كرده بود، اظهار داشت: چنانچه مجال بيشتري مي‌بود، رييس‌جمهور ناگفته‌هاي بيشتري را بيان مي‌كرد.

علي شكوري‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب بر اين موضوع كه وي و بسياري از شركت‌كنندگان مراسم روز دوشنبه دانشگاه تهران هنگام ترك جلسه احساس خوشايندي داشتند، تاكيد كرد و گفت: تقريبا همه از اينكه چنين جلسه‌اي برگزار شد و رييس‌جمهور به رغم همه‌ي مسائل با صبر و تحمل ديدگاهها را دريافت كرد، راضي بوديم و شايد خود اين جلسه را بتوان دستاورد بزرگ خاتمي در پيشبرد منطق گفت‌وگو، صبر و مدارا دانست.

وي با بيان اينكه رييس‌جمهور از قبل نيز بر برگزاري مراسمي كه طي آن، همه‌ي دانشجويان حضور داشته و بتوانند به طور آزاد به بيان مطالباتشان بپردازند، تأكيد داشت، گفت: از قبل نيز قابل پيش‌بيني بود كه مواجهه رييس‌جمهور با دانشجويان با اعتراضات آنها نسبت به پيشبرد برنامه‌ي اصلاحات و واكنش‌هاي خاتمي در مقابل مخالفان اصلاحات همراه باشد، زيرا در فضاي عمومي دانشجويي نيز اين اعتراضات كاملا شناخته‌شده است.

شكوري راد ادامه داد: عده‌اي از مخالفان خاتمي در اين جلسه هرآنچه را كه در چنته داشتند با پرخاش نسبت به رييس جمهور بروز دادند و خاتمي نيز با صبر آنها را تحمل كرد، اما عده‌اي كه حدود 10 تا 15 نفر كه نه براي بيان آزاد نظراتشان بلكه به نظر مي‌رسيد در راستاي برهم زدن جلسه در اين مراسم حاضر شده بودند، با وجود آنكه حاضران در جلسه بارها به صورت يكپارچه خواستار سكوت آنها براي ادامه‌ي مراسم بودند، گستاخي خود در برابر رييس‌جمهور را به اوج رساندند و بعضا از حدود ادب و متانتي كه در شأن يك دانشجو است، خارج شدند.

وي با بيان اينكه قطع صداي بيرون از سالن و اختلال فيزيكي كه به واسطه‌ي اين موضوع ايجاد شده بود نيز زمينه‌ي سوءاستفاده‌ي اين تعداد اندك را فراهم كرد، افزود: با اين حال چنين اعتراضاتي در حضور رييس‌جمهور نشان‌دهنده‌ي طبيعي‌بودن شرايط برگزاري اين جلسه كه خواست اوليه‌ي شخص رييس‌جمهور نيز بود، محسوب مي‌شود.

شكوري‌راد كه از علت وقوع اين اتفاقات (قطع صداي بيرون سالن) اظهار بي‌اطلاعي مي‌كرد، گفت: بايد بررسي شود كه چرا اين برخوردها در شرايطي كه همه‌ي تدابير لازم براي جلوگيري از هرگونه برخوردي تدارك شده بود، شكل گرفت.

اين عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت در ادامه به ايسنا گفت: در اين جلسه آقاي خاتمي مطالبي را بيان كرد كه شفاف‌تر و صريح‌تر از آنچه تا به حال گفته بود، به شمار مي‌آيد و بدين ترتيب رييس‌جمهور وجه تمايز خود را با كساني‌كه در پيش پاي اصلاحات مانع قرار دادند و نيز افرادي كه در اردوگاه اصلاح‌طلبان حركت كرده اما روند پيشبرد جنبش اصلاحي را با اختلال مواجه مي‌كردند مشخص كرد.

وي در ادامه با بيان اينكه نمايندگان تشكلهاي دانشجويي نيز در اين جلسه در قالب وقتهايي كه در اختيار آنها قرار گرفته بود به صورت مبسوط ديدگاههاي خودشان را به اطلاع رييس‌جمهور رساندند، گفت: مجموعه‌ي آنچه كه مي‌توانست از سوي دانشجويان در اين جلسه مطرح شود از سوي نمايندگان آنها بيان شد و اعتراضاتشان كه منطقي و مؤدبانه بود از سوي رييس‌جمهور شنيده و در خور اقتضاي جلسه به آنها پاسخ داده شد.

وي ادامه داد: همچنان بسياري از سؤالهاي دانشجويان نيازمند پاسخگويي است كه بايد در فرصت مناسب به آنها پاسخ داده شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha