ابراهيم وحيدزاده: سينماي ايران بايد از موقعيت توليد تك محصولي به موقعيت توليد انبوه يا كارخانهاي برسد تبليغات “عشق فيلم” اطلاعات درستي به تماشاگر نميدهد
بعد از ابراز نارضايتي كمال تبريزي از نحوهي تبليغات فيلم ” فرش باد” كه اين نوع تبليغات را شبيه دوستي خاله خرسه ميدانست، ابراهيم وحيدزاده، كارگردان عشق فيلم نيز نسبت به نحوهي تبليغات “عشق فيلم” انتقاد كرد.
وي در گفتوگو با خبرنگار سينمايي ايسنا(خبرگزاري دانشجويان ايران) اظهار داشت: بايد اطلاعات درست و كافي به تماشاگر فيلم داده شود كه متاسفانه دربارهي ”عشق فيلم” اين اتفاق نيفتاده است.
وي در ادامه تصريح كرد: در پوستر فيلم جملهاي آمده بود كه عشق فيلم را به عنوان آخرين كمدي سال 82 معرفي ميكرد در حالي كه اين فيلم يك كار طنز منطبق با فرهنگ مخاطب روشنفكر و دانشجو است ولي با اين نوع تبليغ نه تنها مخاطب اصلي به ديدن فيلم نيامد بلكه آن عده كه به دنبال فيلمهاي شاد و كمدي صرف بودند به اين بهانه آمدند و در نتيجه مطابق سليقه شان نبود.
به گزارش ايسنا اين فيلم در 12 روز نمايش خود حدود 15 ميليون تومان فروش داشت.
ابراهيم وحيدزاده كه در كارنامه هنري خود فيلم تحفهها و مجسمه را قبل از اين فيلم دارد در ادامه اين گفتوگو از اكران مجسمه در 8 سال قبل ياد كرد و گت: قبل از آغاز به اكران فيلم مجسمه، از طريق روزنامهها اعلام كردم كه ”مجسمه” به تماشاچيانش 10 سكه بهار آزادي جايزه ميدهد و زماني كه نزديك اكران فيلم شد،اعلام كرديم كسي كه نقدي يا حداكثر سه جمله بنويسد در اين قرعهكشي شركت ميكند و اين كار انجام شد و اين تبليغات باعث شد كنجكاوي بيننده برانگيخته شود و يك موجي ايجاد شود و تماشاچي را به داخل سالن بكشاند. البته نه به خاطر اينكه تماشاچي به دنبال سكه بود بلكه اين تبليغات به غير متعارف باعث شد، تماشاچي علاقمند به ديدن فيلم شود.
كارگردان” عشق فيلم” در ادامه گفت:در رابطه با اين فيلم نيز نظرم اين بود كه فيلمنامه را چاپ كنيم و اتفاقا ناشر آن را نيز پيدا كردم كه 1000 نسخه از فيلمنامه را به تماشاچي تقديم كنيم و با اين كار از اول وضعيتمان را با تماشاچي مشخص ميكرديم و او ميدانست كه با يك كار فرهنگي روبرو است و نبايد به انتظار يك كمدي صرف به سينما مراجعه كند اما در نهايت اين صحبتها نيز توسط تهيهكننده و پخش كننده جدي گرفته نشد.
ابراهيم وحيدزاده كه هم اكنون نيز مشغول فيلمبرداري فيلم جديدش به نام ”معادله ” است، معتقد است سينماي ايران بايد از موقعيت توليد تك محصولي به موقعيت توليد انبوه يا كارخانهاي برسد .
وي افزود: چون توليد تك محصولي براي كشوري كه 1 تا 5 فيلم در سال ميسازد، مناسب است در حالي كه با وضعيت فعلي سينما در دنيا و امكاني كه هر فيلم همزمان با نمايش در دورترين نقطه جهان دارد، توليد تك محصولي نميتواند مناسب باشد.
وي در پاسخ به اينكه آيا در سينماي ايران پيشزمينههاي اين امر فراهم است، گفت: فراهم ميشود. وقتي تهيهكنندگان كوچك با هم همراه شوند و مسؤولين سينمايي كشور نيز بدانند با سوبسيد يا دستورالعمل اتفاقي نميافتد و در عين حال دستاندركاران سينما بدانند كه خود بايد پيش تاز باشند، اتفاقات خوبي خواهد افتاد.
”عشق فيلم” داستان يك كارگردان سينمايي است كه خود را در يك بيمارستان رواني بستري ميكند و در اين فيلم فرهاد اصلاني، مريلا زارعي، سيروس ابراهيمزاده، رضا ژيان و رضا فيضنوروزي به ايفاي نقش ميپردازند.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات