• شنبه / ۵ مهر ۱۳۸۲ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8207-01356

درصد اشغال هتل‌هاي بنياد بعد از حادثه 11 سپتامبر به كمتر از 50 درصد رسيد مديرعامل مراكز سياحتي بنياد: صنعت توريسم در سبد درآمدي دولت ما جايي ندارد

سياست مراكز سياحتي و تفريحي بنياد مستضعفان، توسعه‌ي هتل‌ها مي‌باشد و بر اين مبنا سرمايه‌گذاري‌هايي در زمينه‌ي ساخت هتل‌ انجام گرفته است. به گزارش خبرنگار گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، احد محمدي - مديرعامل مراكز سياحتي و تفريحي بنياد مستضعفان - كه به مناسبت روز جهاني جهانگردي گفت‌وگو مي‌كرد، اظهار داشت: اين سازمان، مسوول اداره 7 آژانس توريستي مسافرتي براي تورهاي ورودي و خروجي، 3 مركز بزرگ تفريحي ارم، تله‌كابين توچال و مجموعه چمران در تهران و 21 هتل (3 و 4 و 5 ستاره) را بر عهده دارد. وي عمده فعاليت‌هاي اين سازمان را در زمينه‌ي هتلداري ذكر كرد و افزود: درصد اشغال هتل‌هاي بنياد بعد از حادثه 11 سپتامبر به كمتر از 50 درصد و فعاليت آژانس‌هاي بنياد در اين مدت به 30 درصد قبل از 11 سپتامبر كاهش يافته است. محمدي، گفت: مقوله‌ي توريسم، براي دست‌اندركاران توريست و مسوولين جدي نيست، زيرا صنعت توريسم در سبد درآمدي دولت ما جايي ندارد و اميدواريم در برنامه چهارم توسعه، سرفصل توريسم براي اولين بار تعريف شود. وي، گفت: ساخت 3 هتل 4 ستاره و 100 اتاق در اراك، يزد و كرمانشاه در دستور كار اين سازمان قرار گرفته و اميدواريم تا انتهاي سال 84 به بهره‌برداري برسد كه 60 درصد هزينه‌ي پيش‌بيني شده در قالب تسهيلات در اختيار ما قرار گرفته است. مديرعامل مراكز سياحتي و تفريحي بنياد، با استقبال از طرح ادغام سازمان ايرانگردي و جهانگردي گفت: اگر اين طرح به نتيجه برسد، يك متولي مصمم براي پيگيري فعاليت‌هاي اين بخش ايجاد مي‌شود. وي، تصريح كرد: توسعه‌ي صنعت جهانگردي، بودجه و متولي مي‌خواهد و مشكل ما براي جهانگرد و توريست ايجاد پليس توريست نيست، بلكه مسوولين، بايد بپذيرند كه صنعت توريسم مي‌تواند درآمد براي كشور ايجاد كند. محمدي، اضافه كرد: ضريب اشغال هتل‌هاي اين سازمان در 6 ماهه اول سال 50 درصد بوده كه 32 درصد آن را گردشگران داخلي و 18 درصد آن را گردشگران خارجي تشكيل مي‌دهند. همچنين در سال گذشته 27 درصد ضريب اشغال هتل‌ها به گردشگران داخلي و 20 درصد به گردشگران خارجي اختصاص داشت. وي گفت: متاسفانه درصد نيروهاي آموزش ديده و با سواد در زمينه هتلداري كه در اين سازمان فعالند بسيار كم است و در حال حاضر آموزش حين خدمت از سوي اين سازمان براي پرسنل دنبال مي‌شود كه البته اين آموزش هم براي سنين خاصي قابل اجراست. محمدي اضافه كرد: بر اين اساس، جوانگرايي در مديريت و اداره‌ي هتل‌ها را در دستور كار خود قرار داده‌ايم. وي، در خصوص فعاليت آژانس‌هاي اين سازمان تصريح كرد: بعضي از آژانس‌هايي كه بعد از 11 سپتامبر در حال تعطيلي بودند با آژانس‌هاي ديگر ادغام شدند تا مشكلات فني و مالي آنها حل شود. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha