• شنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۴ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1404010200496
  • منبع : نمایندگی مازندران

در نوروز امسال انجام شد

رونمایی از اپلیکیشن سفریار هلال در مازندران

رونمایی از اپلیکیشن سفریار هلال در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اعلام اینکه امسال افتتاح دو طرح ابتکاری توسط  جمعیت هلال احمر استان با عناوین «سفریار هلال» و «طرح آموزش» را داشتیم، گفت: در طرح «سفریار هلال» در قالب اپلیکیشن نقاط مورد نیاز مردم در قالب شهر هوشمند ارائه شده و در «طرح آموزش» با امضای تفاهم‌نامه با نیروی انتظامی استان، آموزش بجای جریمه برای رانندگان پرخطر با استقرار نیروهای پلیس راه در کمپ‌های هلل احمر در تمامی شهرهای استان در حال اجراست.

غلامعلی فخاری شامگاه نخستین روز از سال ۱۴۰۴در خصوص عملکرد کمیته امداد و نجات ستاد خدمات سفر استان مازندران، اظهار کرد: استان مازندران یکی از استان‌های گردش‌پذیر کشور است که هم مقصد و هم مسیر گردشگری است که در سال گذشته به جهت آماری، جزو سه استان کشور قرار داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، افزود: تقریبا سالانه نزدیک به ۲۰ میلیون نفر به ویژه در نوروز و فصل تابستان از استان مازندران بازدید می‌کنند لازم است؛ برای خدمات ملی آماده باشیم.

فخاری ادامه داد: بر اساس برنامه‌های ابلاغی کشور و متعاقبا استان مازندران، در حوزه‌های جوانان، داوطلبان، امدادونجات، درمان و توانبخشی در حال ارائه خدمات منسجم و هماهنگ با ستاد خدمات سفر هستیم.

او افزود: حاصل این اتفاق، ایجاد هم‌افزایی و همدلی در مجموعه ستاد استانی است که در سال‌های گذشته این اتفاق، کمتر رخ می‌داد؛ چراکه مسافران به‌صورت پراکنده از خدمات بهره می‌بردند اما امسال یک کمپین و مجموعه‌ای را توانستیم با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و پیشنهاد مجموعه هلال احمر ایجاد کنیم که همه دستگاه‌های اجرایی در یک نقطه خاص و جانمایی شده به ارائه خدمات بپردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، گفت: امسال بیشتر از سهمیه ابلاغی کشور و به صورت خودجوش و داوطلبانه توسط مردم و داوطلبان و پای کار آمدن شهرداری‌ها و فرمانداران، بسیاری از هزینه‌ها تامین و طرح‌هایی در حال اجرا است.

فخاری بیان کرد: حاصل این خدمات که بیشتر برای ایمنی مسافران، سلامتی و نشاط اجتماعی و در راستای اهداف طرح «بهرفت» نیز است توانستیم فضاهای خوبی را متناسب به نیاز مسافران آماده کنیم.

او افزود: مسافران در طول سفر، رفتارهای متفاوتی با روزهای عادی خود دارند که عمدتا هیجانی است و باید آن را مدیریت کنیم؛ چرا که استراحت‌های روزانه، عصرگاهی و شبانگاهی آنان در طول سفر برهم می‌خورد و باید آن را کنترل کنیم لذا کمپ‌هایی به همین منظور در فواصل مشخصی به ویژه در ۳۰ کیلومتر نزدیکی به شهرها که بیشترین میزان تصادفات جاده‌ای در آن رخ می‌دهد طراحی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، بیان کرد: امسال در مازندران، ۴۱۰ واحد خدمات را در حوزه‌های جوانان، داوطلبان، امدادونجات، درمان و توانبخشی، با بیش از پنج هزارو ۲۹۶ بانک منابع انسانی، با ۱۰۸ خودروی آمبولانس، امدادونجات و خودروهای کمک‌دار توانستیم این ظرفیت را بکارگیری کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر، فخاری تاکید کرد: روزانه ۷۰۸ نفر در چهار حوزه به صورت شبانه روزی و پاره وقت در حال ارائه خدمات امدادونجات هستیم و تا به امروز بیش از پنج هزار و ۷۰۰ خدمات در حوزه امدادی اعم از سروپایی، انتقال و همکاری با اورژانس و نیز ۴۶ هزار خدمات در حوزه جوانان عمدتا در طرح «بهرفت» و طرح «کلبه دوستدار کودک» ارائه دادیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha