مجتبی یوسفی پنجشنبه ۳۰ اسفند در حاشیه بازدید از پروژههای راه حوزه انتخابیه اهواز که با حضور کدخدازاده، معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور انجام شد، به ایسنا گفت: با وجود ۱۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده در خوزستان، تنها هزار و ۸۰۰ کیلومتر آن استانداردهای ایمنی لازم را دارد. این مسئله نهتنها جان شهروندان را به خطر میاندازد، بلکه توسعه اقتصادی منطقه را نیز مختل کرده است.
وی با اشاره به آمار بالای حوادث جادهای در استان خوزستان، افزود: کمربندی غرب اهواز با اعتبار بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تردد ایمن در مناطق ملاشیه و غرب اهواز و مسیر ترانزیت به مرز و راهیان نور را تسهیل میکند که با همکاری پیمانکار و شرکت زیرساخت، این پروژه با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.
یوسفی گفت: پل دغاغله پس از ۱۷ سال بلاتکلیفی با تکمیل عرشه وارد مرحله پایانی شده و تا ماههای آینده به بهرهبرداری میرسد. این پروژه، مشکل تردد در مسیر تصفیه شکر، روستاهای جسانیه و مناطق اطراف را حل خواهد کرد.
عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به پل روگذر جاده اهواز اندیمشک، اظهار کرد: این پل پس از ۱۵ سال تاخیر کلنگزنی شد که موجب اتصال کمربندی شرق و غرب اهواز شده، بار ترافیکی محورهای اصلی را کاهش داده و ایمنی سفرها را افزایش میدهد.
وی با اشاره به آمار بالای تصادفات در محور اهواز به هفتکل و ایذه گفت: با اختصاص اعتبارات لازم ۱۰ کیلومتر از این جاده تا سه ماه آینده چهارخطه شده و به بهرهبرداری میرسد. این اقدام، تلفات جادهای در مسیر خوزستان، اصفهان و چهارمحال را بشدت کاهش خواهد داد.
یوسفی همچنین از پیشرفت پروژه پل عنافچه خبر داد و ادامه داد: این پل، حلقه ارتباطی ۴۰ روستا در بخش عنافچه و شهر ملاثانی است. با پیگیریهای انجامشده و تزریق اعتبارات، شاهد تسریع در اجرای آن هستیم.
وی در پایان با قدردانی از همراهی وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد: این پروژهها نهتنها جان مردم را نجات میدهند، بلکه رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی را برای مناطق محروم استان به ارمغان خواهد آورد. انشاءالله با تداوم تخصیص بودجه، شاهد افتتاح این طرحها در زمان مقرر خواهیم بود.
انتهای پیام
نظرات