زهرا صالحینیا، چهارشنبه ۱۵ اسفند، با اشاره به اهمیت تحول در روشهای تدریس و یادگیری، اظهار کرد: این برنامه با هدف اصلاح روشهای آموزشی، تقویت نقش فعال معلمان، ترویج شیوههای خلاقانه تدریس و افزایش تعاملات حرفهای معلمان طراحی شده است.
صالحینیا افزود: در این طرح، اجتماعات یادگیری معلمان با محوریت همکاری، تبادل تجربه و بکارگیری روشهای نوین آموزشی برگزار میشود و بستری برای ارتقای مهارتهای تدریس، مشارکت معلمان در فرآیندهای یاددهی-یادگیری و توسعه شیوههای کارگروهی فراهم خواهد شد.
وی اظهار کرد: معلمان در این اجتماعات، با تولید و به اشتراکگذاری محتواهای آموزشی، اجرای روشهای تدریس خلاقانه و بهرهگیری از فناوریهای نوین، زمینه یادگیری اثربخش و پویا را برای دانشآموزان فراهم خواهند کرد.
صالحینیا افزود: لازم است این اقدام به صورت انتخاب سرگروهها و گروههای اجتماعات یادگیری با ایجاد گروه ۱۵ تا ۲۰ نفره معلمان، به تفکیک، پایههای اول تا ششم در کلیه شهرستانها و مناطق استان و با انتخاب سرگروهی معلمان توانمند، مجرب و علاقمند به شبکهسازی شروع شود.
معاون آموزش ابتدایی استان مرکزی تصریح کرد: تمامی مدارس موظف هستند با برگزاری مستمر این اجتماعات، زمینه تعامل سازنده معلمان را فراهم کرده و از نتایج این جلسات برای بهبود فرآیندهای آموزشی بهره ببرند. همچنین، گزارش اقدامات انجامشده به صورت مستمر به معاونت آموزش ابتدایی ارسال خواهد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از آموزش و پرورش استان مرکزی، به گفته وی، این طرح گامی موثر در راستای بهبود کیفیت آموزشی، احساس تعلق آموزگاران به عنوان نقشآفرین در چرخه ارتقای فضای یادگیری، توانمندسازی معلمان در مدارس ابتدایی استان خواهد بود.
انتهای پیام
نظرات