مهرمحمدی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه باید پیوند جدی بین دانشگاهیان و بخشهای اجرایی و عملی کشور به وجود آید گفت: بخش اجرایی و عملی برای متخصصان تعلیم و تربیت، وزارت آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه تحول در برنامههای درسی و موضوع تربیت معلم با هم در آغوش هستند افزود: باید معلم حاذق، شایسته و با کفایت وجود داشته باشد تا بتواند برنامههای درسی را به اجرا بگذارد و در این فرایند عاملیت و نقش برای تحقق هدفهای تعلیم و تربیت داشته باشد.
استاد بازنشسته دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه برای شکوفایی بچهها باید برنامه درسی و تربیت معلم مکمل همدیگر باشند و نزدیک به هم و هماهنگ عمل کنند ادامه داد: نظام آموزشی با قوت و ضعفهایی همراه است، درحال حاضر ضعفها بر قوتها غلبه دارد؛ بحرانهایی مانند بحران کیفیت، عدالت و مشروعیت گریبان آموزش و پرورش را گرفته اما جای خوشحالیست رئیس جمهور کشور آموزش و پرورش را جزو اولویتهای خود قرار داده است.
مهرمحمدی با بیان اینکه میتوان روی جهتگیری رئیس جمهور و دولت چهاردهم حساب کرد و امیدوار بود که با اتفاقات خوب پیشرو حال آموزش و پرورش بهتر شود گفت: در نتیجه آن حال معلمان و بچههای نسل جدید بهتر خواهد شد و به آرمانهای خود دست پیدا میکنند و برای توسعه کشور ایفای نقش میکنند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی تامین نیازهای بازار کار نیست بلکه این موضوع برعهده دانشگاه است افزود: در عصر تکنولوژی و هوش مصنوعی زندگی میکنیم و این سوال جدیست که آموزش و پرورش و معلمان چطور باید ایفای نقش کنند تا از عهده تکنولوژی و ماشینآلات برآیند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه این موضوعات نیازمند بازنگری است ادامه داد: نیاز است روی هدفها و محتوای برنامههای درسی تمرکز شود تا دانشآموزان به گونهای آماده شوند که به بهترین شکلی بتوانند از هوش مصنوعی استفاده و از آن پیشی بگیرند و خودشان مولد هوشهای مصنوعی پیشرفتهتر باشند.
مهرمحمدی با بیان اینکه اگر قرار باشد آموزش و پرورش و مدرسه به روال گذشته با مشتی از دادهها و اطلاعات دانشآموزان را تغذیه کند قطعاً موفق نخواهیم بود اظهار کرد: آموزش و پرورش اکنون با چنین جهتگیری نمیتواند برای نسل جدید جذابیت داشته و کاربردی تلقی شود چون اطلاعات در دسترس بچهها است و باید تعریف مجددی از مدرسه متناسب با شرایط داشته باشیم.
انتهای پیام
تمرکز بر اهداف برنامههای درسی در جهت آمادگی دانشآموزان برای استفاده از هوش مصنوعی

استاد بازنشسته دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه اگر قرار باشد آموزش و پرورش و مدرسه به روال گذشته با مشتی از دادهها و اطلاعات دانشآموزان را تغذیه کنند، قطعاً موفق نخواهیم بود اظهار کرد: آموزش و پرورش اکنون با چنین جهتگیری نمیتواند برای نسل جدید جذابیت داشته و کاربردی تلقی شود چرا که اطلاعات در دسترس بچهها است لذا باید تعریف مجددی از مدرسه متناسب با شرایط امروزی داشته باشیم.
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات