• سه‌شنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403113022484
  • خبرنگار : 71263

پست‌های محرک بازار ترامپ در شبکه اجتماعی کم شد

پست‌های محرک بازار ترامپ در شبکه اجتماعی کم شد

بررسی یک بانک آمریکایی نشان داد دونالد ترامپ از زمان بازگشت به قدرت، پست‌های نسبتا کمتری که بر بازار تاثیر می‌گذارند، در شبکه اجتماعی ارسال کرده است.

به گزارش ایسنا، تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری جی پی مورگان دریافتند فقط ۱۰ درصد از ۱۲۶ پستی که ترامپ از زمان آغاز دوره دوم ریاست جمهوری خود، ارسال کرده است، به موضوعات حساسی مانند تعرفه‌های تجاری، روابط خارجی و اقتصادی مرتبط بوده و باعث واکنش بازار ارز شده‌اند.

این آمار در حال افزایش است. ترامپ هفته گذشته، ۲۰ پست مرتبط با این مسائل ارسال کرد که دو برابر میانگین ژانویه بود. با این حال، رقم مذکور هنوز بسیار کمتر از ۶۰ پست در هفته است که ترامپ در زمان دعوای تجاری با مکزیک و کشورهای دیگر در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، ارسال کرده بود.

در یادداشت جی‌پی مورگان که دوشنبه هفته جاری منتشر شد، آمده است: در میان موضوعات مختلف، پست‌های مربوط به تعرفه‌ها، بزرگترین محرک‌های بازار بوده‌اند. بیشترین تاثیر تاکنون، کاهش بیش از دو و یک درصدی پزو مکزیک و دلار کانادا بوده است که در ابتدای فوریه و پس از تصمیم ترامپ  برای استفاده از اختیارات اضطراری برای اعمال تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر مکزیک و کانادا، مشاهده شد.

البته رئیس جمهور آمریکا، دو روز بعد، اعمال این تعرفه‌ها را به تعویق انداخت. در همین حال، برخی پست‌های دیگر ترامپ که بر چین متمرکز شده‌اند، بسته به لحن او، باعث حرکت بازار در هر دو جهت شده‌اند.

یوان پس از تهدید ترامپ برای اعمال تعرفه بر سر ورود مواد افیونی فنتانیل به آمریکا، کاهش یافت. اما پس از اینکه رئیس جمهور آمریکا گفت که تماس تلفنی بسیار خوبی با رئیس جمهور چین داشته است، ارزش این ارز در اواسط ژانویه، افزایش یافت.

تحلیلگران جی‌پی مورگان گفتند که بررسی آنها نشان می‌دهد که تجارت بر اساس پست‌های ترامپ، تاکنون چندان سودآور نبوده است.

به گفته آنها، خرید دلار در مقابل سبدی از ارزهای بزرگ یا ارزهایی که مستقیما تحت تاثیر قرار می‌گیرند، بین پنج تا ۱۸۰ دقیقه پس از هر پست، «ناامیدکننده» بود و حتی تحت فرضیه‌های «بسیار خوش‌بینانه»، افزایش بیش از چهار درصدی نداشتند.

بر اساس گزارش رویترز، در حالی که ترامپ در مقطع فعلی، پیام‌های محرک بازار کمتری در شبکه اجتماعی ارسال می‌کند، ارتباطات مستقیم را در دفتر بیضی، با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ تقریبا روزانه با خبرنگاران، افزایش داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha