به گزارش ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز سیصدوچهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به دستورات جلسه امروز (سهشنبه) و با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: از مردم تهران تشکر میکنیم که با حضورشان همه را شاد کردند و فصل جدیدی را رقم زدند. اعضا ابتدا به بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه عوارض صدور مجوز، احداث و نصب تاسیسات شهری (آنتن ها و دکل ها) در سال ۱۴۰۴ خواهند پرداخت. در ادامه لوایح ارسالی شهرداری تهران در خصوص «عوارض و نرخ بهای خدمات در سال ۱۴۰۴» بررسی خواهد شد و همچنین بررسی گزارش حسابرس رسمی شورا در خصوص حسابرسی «سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برای سال های مالی ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲» و قرائت گزارش کمیسیون اصلی برنامه و بودجه در دستور کار خواهد بود.
وی درباره اجرای عملیات تستی تراموا در سطح شهر در پاسخ به این سوال که مجوز فعالیت آن صادر شده است؟ گفت: تست به مجوز شورا نیاز ندارد؛ تا نزدیک ایام عید این تست استمرار پیدا میکند. کسانی آمدند که آموزش میدهند و رانندگان ما هم باید آموزشهای لازم را ببینند تا بتوانند اجرا کنند. باید ببینیم نتیجه تست عملی چه خواهد بود و باید بیشتر روی حمل و نقل مسافر دقت کنیم؛ هر تراموا دو راننده دارد و باید ببینیم چه میشود.
چمران درباره افزایش ۵۰۰۰ میلیاردی بودجه حمل و نقل گفت: کمبودهایی برای حمل و نقل وجود داشت و این اتفاق افتاد. ممکن است باز هم رقمهایی در بخشهای دیگر اضافه شود.
رئیس شورای شهر تهران درباره تاریخ رونمایی از اتوبوسهای برقی بیان کرد: هنوز تاریخ دقیق اتوبوسها مشخص نشده چرا که منتظریم بخش دیگری هم وارد شود و به بیش از ۳۰۰ اتوبوس برسد. اگر اتوبوسها دیر برسد، با همین تعداد اتوبوسها رونمایی میکنیم.
وی درباره سنگینی قیمت بالای خرید تاکسیهای برقی برای رانندگان گفت: به رانندگان حدود ۹۰۰ میلیون وام کم بهره میدهند و به گونهای تنظیم شده که ماهی ده میلیون بیشتر نشود. مبلغی که وزارت نفت برای بهای سوخت میپردازد به صندوقی واریز میشود که محل پرداخت تسهیلات برای رانندگان خواهد بود.
چمران در رابطه با مساله تکدی گری در تهران و مقایسه آن با تبریز عنوان کرد: از قدیمها هم در تبریز تکدیگری وجود نداشت و این شهر سابقه طولانی در این مسئله دارد. خوشبختانه این کار را در مورد ساماندهی اتباع هم انجام دادند. امیدواریم الگوی دیگر شهرها هم باشد. حضور اتباع غیر مجاز متاسفانه مشکلات زیادی برای استان تهران به وجود آورده است؛ فعالیت آنها را باید قانونمند کرد و فقط کسانی که اجازه کار دارند فعالیت کنند.
رئیس شورای شهر تهران درباره اجرای خط ۸ و ۹ متروی تهران نیز اعلام کرد: به ما اطلاع داده شده اما هنوز قراردادهای خطوط جدید مترو به شورا نیامده است. البته این مسئله نیاز به تصویب ندارد؛ اما در شورا مطرح خواهد شد. شهرداری در این زمینه سرمایهگذاری نمیکند و پیمانکاران فعالیت خواهند کرد و پس از آن با تهاتر ملک، بودجه تأمین میشود تا فشار مالی به شهرداری وارد نشود.
وی درباره وضعیت الحاق مرتضی گرد و جمعیت بالای آن گفت: از نظر شهرسازی باید بررسی شود اما هنوز پاسخ داده نشده است. اگر به تهران الحاق نشود، وضعیت بدتر از این هم خواهد شد. مثل خیلی از کارهای دیگر خرابکاریها انجام میشد و بعد به تهران الحاق و بار مشکلاتش به تهران سرازیر میشد.
انتهای پیام
نظرات