حیدر فتحزاده امروز دوم بهمنماه، در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: آزادراه ارومیه-تبریز در ۶ قطعه طراحی شده که یکی از قطعات مهم آن قطعه ۶ است. این قطعه به طول ۲۸ کیلومتر از تقاطع دیزلآباد شروع و به آزادراه زنجان- تبریز ختم میشود.
وی افزود: قطعه ۶ آزادراه ارومیه-تبریز دارای دو فاز بوده که فاز اول آن ۷۵ درصد و فاز دوم حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته است. تا کنون حدود 5000 میلیارد تومان (همت) از طرف سرمایهگذار به پروژه تزریق شده و بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشینآلات سنگین راهداری در این پروژه که عمده مسیر آن از مناطق کوهپایههای سهند و برفگیر عبور میکند، به صورت سه شیفته فعالیت میکنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: این محور یک طرح فرااستانی و ملی به شمار میرود و سرمایهگذاری و مسئولیت ساخت آن به عهده یک شرکت بومی است و به صورت مشارکتی با ۶۰ درصد سهم آورده سرمایهگذار و ۴۰ درصد سهم آورده دولت در حال انجام است و طبق برآورد بهنگام ۱۲ همت هزینه در برخواهد داشت.
وی با بیان اینکه تلاش میکنیم سهم تعهدات دولت را در قالب اوراق و مولدسازی تحقق بخشیم، افزود: این محور در سه باند رفت و سه باند برگشت اجرا میشود؛ در طول آزادراه ۶ پل خاص و ۱۳پل تقاطع احداث خواهد شد و اگر دولت سهم آورده خود را به موقع پرداخت کند دهه فجر آینده زیر ترافیک خواهد رفت.
وی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر تصادفات و ترافیک در اتوبان شهید کسائی تبریز مردم را خسته کرده است؛ تکمیل قطعه ۶ یا همان کمربند جنوبی تبریز نه تنها این معضل را رفع بلکه ارتقاء کمی و کیفی زیرساختهای حمل و نقل را موجب خواهد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجان شرقی، فتحزاده تاکید کرد: قطعه ۶ آزادراه ارومیه-تبریز یکی از پروژههای شاخص در توسعه شبکه آزادراهی کشور است که با هدف ارتقاء ظرفیت حمل و نقلی و افزایش ایمنی جادهای تعریف شده و در صورت تامین اعتبار، فاز اول این پروژه به طول ۱۶ کیلومتر سال آینده به بهرهبرداری میرسد و باعث کاهش بار ترافیکی و تصادفات در اتوبان شهید کسائی خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات