به گزارش ایسنا، این کشتی، متعلق به یک شرکت رجیستر شده در هنگ کنگ است که مدیرش، شهروند سرزمین اصلی چین است. روزنامه فایننشیال تایمز گزارش کرد یک مقام تایوانی، این پرونده را یک خرابکاری توصیف کرده است.
این حادثه پس از حادثه مشابهی که در نوامبر، در دریای بالتیک روی داد، گزارش شده که یک کشتی چینی دیگر در آن مداخله داشته است. در حالیکه کشتیهای صیادی ترول گاهی اوقات به این تجهیزات آسیب میزنند، چین هم به خرابکاری عمدی متهم شده، اما اثبات آن دشوار است.
سال گذشته هم یک خط لوله گاز زیر دریا و چندین کابل مخابراتی که در امتداد کف دریای بالتیک قرار داشتند، در حادثهای که زنگ خطر را در منطقه به صدا درآورد، به شدت آسیب دیدند. بازرسان این پروندههای سال ۲۰۲۳ در فنلاند و استونی، از یک کشتی کانتینری چینی نام برده اند که به باور آنها، لنگر خود را کشیده و باعث خسارت شده، اما نگفتند که این خسارت، سهوی یا عمدی بوده است.
پیش از این، گارد ساحلی تایوان از کشتی «شون شینگ ۳۰» با پرچم کامرون، به عنوان مظنون نام برده است اما مالکیت این کشتی مشخص نشده بود. مقامات تلاش کردند برای تحقیقات وارد این کشتی شوند اما به دلیل شرایط جوی نامساعد، موفق نشدند.
شرکت مخابراتی چانگوای تایوان اعلام کرد این آسیب، بر ارتباط تاثیری نداشت زیرا ترافیک داده فورا به کابلهای دیگر هدایت شد. این شرکت به همراه شرکت AT&T آمریکا، شرکت تلفن و تلگراف نیپون ژاپن و چاینا تلکام، مالک این کابل هستند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، تایوان از کره جنوبی برای انجام این تحقیقات کمک خواست زیرا این کشتی در روزهای آینده، به بوسان خواهد رسید.
انتهای پیام
نظرات