• شنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403091410271
  • خبرنگار : 71955

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

رصد دقیق تعداد موالید و ثبت‌نام‌شدگان اول ابتدایی/ نیازمند اهرم‌های قانونی برای جذب بازماندگان از تحصیل هستیم

رصد دقیق تعداد موالید و ثبت‌نام‌شدگان اول ابتدایی/ نیازمند اهرم‌های قانونی برای جذب بازماندگان از تحصیل هستیم

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت ایجاد محیط یادگیری مثبت، گفت: این مسأله حتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش مؤثری دارد.

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، جذب بازماندگان از تحصیل را یکی از مأموریت‌های اصلی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: جذب بازماندگان از تحصیل از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش و دغدغه‌های شخص وزیر است.

وی ضمن اشاره به همکاری و هم‌افزایی ادارات کل آموزش و پرورش استانی در جذب بازماندگان از تحصیل، گفت: کسب اطلاعات دقیق، اولین گام در برنامه‌ریزی برای جذب بازماندگان از تحصیل است؛ در همین راستا، با همکاری سازمان ثبت احوال کشور، آمار دقیق موالید و دانش‌آموزان ثبت‌نام‌شده در پایۀ اول ابتدایی به صورت دقیق و به تفکیک استان اخذ می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به منظور رصد دقیق تعداد موالید و ثبت‌نام‌شدگان در پایۀ اول ابتدایی، سامانه مخصوصی با کمک مرکز فناوری ارتباطات وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است به تفاوت «بازماندگان تحصیل» و «تارکان تحصیل» اشاره کرد و ادامه داد: بازمانده از تحصیل، فردی است که وارد نظام آموزش رسمی کشور نشده است اما تارکان تحصیل آن دسته از دانش‌آموزانی هستند که بنا به هر دلیلی پیش از اتمام دورۀ ۱۲ سالۀ تحصیل در نظام آموزش رسمی کشور، از چرخه خارج می‌شوند.

حکیم زاده با بیان اینکه با توجه به این تعریف، وزارت آموزش و پرورش برای جذب بازماندگان از تحصیل و بازگرداندن تارکان تحصیل به چرخه نظام آموزش رسمی کشور، برنامه‌های جداگانه‌ای را طراحی و اجرا می‌کند عنوان کرد: رسیدن به نتیجه مطلوب به طور خاص در مورد کودکان واجب‌التعلیم، به همکاری و هم‌افزایی بین‌دستگاهی به ویژه با نهادهایی مانند معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه نیاز دارد، زیرا حضور بسیاری از این کودکان در چرخۀ آموزش رسمی کشور نیازمند اهرم‌های قانونی است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد محیط یادگیری مثبت، افزایش تعلق دانش‌آموزان به مدرسه و برقراری ارتباط مؤثر بین آنان با معلمان، مدیران و مربیان را عاملی مهم در بهبود کیفیت یادگیری دانست و اظهار کرد: این مسئله حتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش مؤثری دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۹-۱۷ ۱۱:۵۶

مظلومترین مردم جهان ایرانیها هستند

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۱۷ ۱۳:۳۴

بعضی فوت شده ولی شناسنامه دارندبایدپیگیرمیدانی باشید

avatar
۱۴۰۳-۰۹-۱۸ ۱۴:۲۱

. شما اول از ثبت احوال بخواهید به کودکان سیستان وبلوچیستان شناسنامه صادرکند ومدرسه بسازید بعد آماربگیرید.