به گزارش ایسنا، ایلان ماسک، سرمایهدار تسلا و اسپیسایکس از سیاست خود در مورد هایپرلینکها(فراپیوند) به عنوان راهی برای جلوگیری از «پیوند سست»(lazy linking) دفاع کرد، اما معنای آن را توضیح نداد.
به نقل از ایندیپندنت، به نظر میرسد ایلان ماسک تایید کرده است که رسانه اجتماعی ایکس او، که پیشتر توییتر نام داشت، با محدود کردن هر پستی که حاوی لینکهای خارجی است، ترافیک وب سایتهای دیگر را کاهش میدهد.
پل گراهام(Paul Graham)، یک سرمایهگذار و مقالهنویس بانفوذ در فناوری، روز یکشنبه از الویتبندی توییتهایی که لینکهایی در آنها وجود دارد توسط ایکس شکایت کرد و گفت که این، فهمیدن آنچه در جریان است را سختتر میکند.
ماسک پاسخ داد: تنها یک توضیح در پست اصلی بنویسید و لینک را در بخش پاسخها قرار دهید. این کار پیوند سست را متوقف میکند.
گراهام سپس این سوال را مطرح کرد که چرا پیوند دادن به یکی از مقالههایش در قسمت پاسخها به جای پست اولیه باید کمتر «سست» باشد، اما ماسک تا عصر دوشنبه پاسخ بیشتری نداده بود.
روزنامهنگاران و تحلیلگران فناوری مدتها گمان میکردند که الگوریتمهای سفارش و توصیه خط زمانی ایکس برای پستهای دارای لینکها جریمه اعمال میکنند، و ماسک به طور ضمنی در اکتبر ۲۰۲۳ اعتراف کرد که این درست است.
ماسک در آن زمان گفت: الگوریتم ما سعی میکند زمان صرف شده روی ایکس را بهینه کند و لینکها توجه زیادی را به خود جلب نمیکنند و اگر افراد روی آنها کلیک کنند، زمان کمتری(در ایکس) صرف میشود. بهترین کار این است که محتوا را به شکل طولانی در این پلتفرم ارسال کنید.
ماسک از زمانی که توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار در ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ خرید و نام آن را به ایکس تغییر داد، با تشویق مردم به ارسال مطالب خود در آنجا به جای پلتفرمهای دیگر و دادن سهمی از درآمد خود برای پستهای پرطرفدار به برخی از کاربران، تلاش کرده است تا اقتصاد سازنده جدیدی را در این پلتفرم ایجاد کند.
خط مشی او در مورد هایپرلینک، با خصومت طولانی مدت او با رسانههای سنتی که اغلب در مورد رفتار نادرست شرکتهای متعدد او گزارش دادهاند، همراه بوده است.
اوایل این ماه، روزنامه بریتانیایی گاردین اعلام کرد که دیگر به طور رسمی در ایکس پست نخواهد گذاشت و آن را «یک پلتفرم رسانهای سمی» خواند که صاحب آن «از نفوذ آن برای شکل دادن به گفتمان سیاسی استفاده کرده است».
انتهای پیام
نظرات