به گزارش ایسنا، یکی از شرکت های فناور طی حدود سه دهه فعالیت مستمر، تمرکز خود را بر تحقیق و توسعه و بومیسازی سامانههای مختلف و ارائه راهکار در زمینه سیستمهای ارتباطی، ایمنی و حفاظت الکترونیکی و مکانیکی قرار داده است و ثمره سالها تلاش و کوشش متخصصین خود را در اختیار جامعه امروز ایران قرار میدهد.
در این راستا، با گردآوری مجموعهای متشکل از حدود ۲۰۰ نفر از جوانان و کارشناسان باتجربه کشور، محیطی پویا و کارامد جهت ارائه خدمات و محصولات فراهم آورد. زمینه تحقیقاتی این فناوران در حوزههایی چون "سیستمهای مخابراتی"، "امنیت اطلاعات و ارتباطات" و "اینترنت اشیا و شهر هوشمند" است.
شهر هوشمند یکی از زمینه های فعالیت این شرکت در حوزه اینترنت اشیاء است. سیستمهای حفاظت الکترونیک و نیز هوشمندسازی این ابزار به عنوان یکی از کاراترین و مؤثرترین راهکارها به منظور ارتقای سطح ایمنی و امنیت مطرح میشوند و این شرکت سامانه هایی را در حوزه های آب و انرژی، مدیریت ساختمان، محیط زیست هوشمند، حمل و نقل هوشمند، حفاظتی و ایمنی و دانشگاه هوشمند عرضه کرده است.
سامانه مدیریت آب و انرژی این شرکت از راهحلهای هوشمند همچون توزیع برق، روشنایی هوشمند، انرژیهای تجدیدپذیر، اندازهگیری هوشمند و مدیریت منابع آبی تشکیل شده است.
مدیریت این سامانه از تجهیزات تأسیسات مرکزی توزیع آب یعنی جایی که بر مصرف آب و دیتای قرائتشده از کنتورهای IoT-based در ساختمانها متمرکز شده، آغاز میشود. در این تأسیسات، آب از منابع به تصفیهخانه یا آبشیرینکنها پمپاژ میشود.
بدیهی است که در سیستم مدیریت هوشمند منابع آب، این پمپها باید بهصورت اتوماتیک و بر اساس میزان مصرف آنلاین روشن و خاموش شوند. استفاده از چنین پمپهایی در مقیاس صنعتی، ثابت ماندن فشار آب حتی در بالاترین طبقه دورترین ساختمان به تأسیسات توزیع آب را تضمین میکند.
محمدهادی ابراهیمی کارشناس منابع انسانی یکی از شرکتها در گفت و گو با ایسنا، در این زمینه اظهار داشت: ما از سال ۷۱ با پروژه هایی در حوزه مخابرات و شهر هوشمند و اخیرا در حوزه IOT فعالیت خود را آغاز کردیم.
وی افزود: «کنکاش» یکی از دستاوردهای این شرکت است. این محصول مجموعهای از راهکارهای قدرتمند و قابلاعتماد برای شبکههای موبایلی است که از اینترنت نسل دو (2G)، نسل سه (3G) و نسل چهار (4G) در هر دو حوزه CS و PS به منظور تحلیل شبکههای مخابراتی پشتیبانی میکند. اپراتورهای مخابرات با استفاده از ابزارهای گزارشدهی هوشمند و پایش قوی، میتوانند کار عیبیابی و تحلیل را به آسانی انجام دهند و با بهکارگیری سرویسهای تحلیل مشترک مثل مصرف دادها، هزینه نگهداشت مشتری را کاهش دهند و همزمان باعث افزایش رضایت مشتری شوند.
به گفته وی، این راهحل برای بزرگترین اپراتور تلفن همراه در ایران با بیش از ۴۰ میلیون مشترک پیادهسازی شده است.
وی با اشاره به دستاوردهای فناورانه این شرکت در حوزه هوش مصنوعی اظهار کرد: در این حوزه سه دسته فعالیت شامل پردازش تصویر، تبدیل گفتاری به نوشتاری و خلاصه سازی متون و دسته سوم تشخیص بیماری هایی مانند سرطان می شود.
ابراهیمی با بیان اینکه با محصولات عرضه شده از سوی این شرکت می توان خلاصه ای از متن مقاله را ارائه داد، ادامه داد: تست نفوذ پذیری یکی دیگر از محصولات ما است که به کاربر امکان انجام تست هایی برای نفوذ پذیری را فراهم می کند.
انتهای پیام
نظرات