• چهارشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403082317573
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش خبر داد

تهیه کارنامه برای مدارس با درج نتیجه عملکرد دانش‌آموزان

تهیه کارنامه برای مدارس با درج نتیجه عملکرد دانش‌آموزان

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: کارنامه‌ای برای هر مدرسه تهیه شده که نتایج عملکرد دانش‌آموزان در آن گزارش می‌شود که مدیران مدارس باید این تحلیل‌ها را در جلسات شورای دبیران مطرح کنند.

به گزارش ایسنا، محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، در گردهمایی رؤسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به نقش استان اصفهان در دوران دفاع مقدس، گفت: استان اصفهان همواره پرچم‌دار دفاع از کیان جهان اسلام بوده و نام شهدای این دیار در قلب همه ما حک شده است.

زارعی با بیان اینکه یاد شهدای عزیز باید همواره در ذهن و دل ما زنده بماند، افزود: این افتخار برای استان اصفهان و ایران اسلامی است که نام این شهدا در جبهه مقاومت همچنان طنین‌انداز است و امیدواریم روح این عزیزان دستگیر ما باشد.

وی در ادامه به اهمیت پشتیبانی مالی و منابع انسانی در برگزاری آزمون‌های نهایی اشاره کرد و گفت: برگزاری رویدادهای آموزشی و ارزشیابی بدون پشتیبانی میسر نیست و یکی از پایه‌های اصلی این کار، پشتیبانی مالی است.

زارعی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مختلف برای برگزاری آزمون‌های نهایی، تصریح کرد: کارگروه پشتیبانی یکی از این کارگروه‌هاست که اقدامات خوبی در این زمینه در استان اصفهان انجام داده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، تأکید کرد: برگزاری آزمون نهایی باید به‌عنوان یک مسئله ملی در نظر گرفته شود و همه دستگاه‌ها موظف به حمایت از آموزش و پرورش در این زمینه هستند.

وی همچنین به تأمین امنیت آزمون‌ها اشاره کرد و گفت: برای اولین‌بار، تأمین امنیت آزمون‌ها به عهده وزارت کشور سپرده شده است و این موضوع در شورای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها نیز پیگیری می‌شود.

زارعی با بیان اینکه ارزشیابی پایان کار نیست، بلکه شروع یک فرایند است، افزود: ما باید از نتایج آزمون‌ها برای اصلاح فرایندها و برنامه‌ریزی‌های آینده استفاده کنیم.

وی در ادامه به تحلیل عملکرد دانش‌آموزان و مدارس اشاره کرد و گفت: کارنامه‌ای برای هر مدرسه تهیه شده که نتایج عملکرد دانش‌آموزان در آن گزارش می‌شود و مدیران مدارس باید این تحلیل‌ها را در جلسات شورای دبیران مطرح کنند.

زارعی همچنین به اهمیت توانمندسازی معلمان اشاره کرد و گفت: گروه‌های آموزشی باید در این زمینه فعال باشند و برنامه‌های آموزشی متناسب با نیازهای معلمان ارائه دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان باتأکید بر اینکه آزمون نهایی باید بر اساس کتاب‌های درسی طراحی شود، خاطرنشان کرد: ما باید از برگزاری آزمون‌های پی‌درپی که موجب استرس دانش‌آموزان می‌شود، پرهیز کنیم و به‌جای آن، از زمان آموزش به بهترین نحو استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha