به گزارش ایسنا، حسن بابایی در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای عالی تحول و تعالی با اشاره به اهمیت رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی، گفت: ما نیازمند آن بودیم تا ۹ هزار دفاتر را رتبه بندی کنیم که متقاضیان تنظیم سند بدانند به کدام دفاتر جهت ارائه خدمات با کیفیت میتوانند مراجعه کنند.
وی افزود: هدف این رتبه بندی کسب رضایتمندی مردم است و از سویی دیگر برای خود سردفتران نیز در تعیین محل خدمت، جابه جایی آنها و سقف کاری و تنظیم اسنادشان موثر است.
به منظور رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی شاخصهای مختلفی پیشنهاد شده و در نهایت سه شاخص اصلی و مهم توسط کارگروه نهایی شد.
این شاخصها اطلاعات مورد نیاز خود را از بانکهای اطلاعاتی و سامانه نظر سنجی از مراجعین اخذ میکنند. این سه شاخص عبارتند از: ۱. میزان رضا یتمندی مراجعین با بیشترین تاثیر در رتبه بندی دفاتر یعنی ۶۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ۲. عدم ارتکاب تخلفات انتظامی و عدم محکومیتهای کیفری با ۲۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ۳. میزان سوابق سردفتر با ۱۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز.
بحث و بررسی در خصوص ایجاد کارگزاریهای فنی و واگذاری برخی تکالیف به آنها در راستای اجرای قانون الزام و به طور ویژه سامانه موضوع ماده ۱۰ این قانون از دیگر موضوعات مهمی بود که در دستور کار شورای عالی تحول و تعالی سازمان قرار گرفت.
در پایان این جلسه نیز نادر کارگر به عنوان مدیر کل مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان منصوب شد.
انتهای پیام
نظرات