• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403080704786
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش:

مدرسه و خانواده دو شریک جدی در تربیت محسوب می‌شوند

مدرسه و خانواده دو شریک جدی در تربیت محسوب می‌شوند

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش گفت: امروز ما باید با تقویت فرهنگ تعامل و مشارکت در بین اولیاء و مربیان شاهد پیشرفت فرزندان و آینده‌سازان این مرز و بوم باشیم.

به گزارش ایسنا، عاطفه سادات مدبر نژاد در همایش ۱۲۰۰ نفر از روسای انجمن اولیاء و مربیان مدارس استان قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: امروز ما باید با تقویت فرهنگ تعامل و مشارکت در بین اولیاء و مربیان شاهد پیشرفت فرزندان و آینده‌سازان این مرز و بوم باشیم. 

وی افزود: عوامل بسیاری در این عرصه وجود دارد که می‌تواند در تقویت این تعامل اثرگذار باشد؛ یکی از مهم‌ترین این عوامل ارتقای مهارت‌های تربیتی و ارتباطی والدین با دانش‌آموزان و مدارس است که خوشبختانه اکنون در حوزه آموزش‌وپرورش با انتخاب مدرسان خبره در بحث آموزش و خانواده به پیشرفت چشمگیری در این زمینه رسیده‌ایم.

مدبر نژاد عنوان کرد: انجمن اولیاء و مربیان بستری است که زمینه مشارکت فعال و همه جانبه والدین را در فعالیت‌های آموزشی مدرسه فراهم می‌کند تا همه در راستای تحقق شعار «برای ایران ـ برای مدرسه» با امید و نشاط گام برداریم.

وی افزود: مدرسه و خانواده دو شریک جدی تربیت محسوب می‌شود و بدون تعامل این دو نمی‌توان انتظار داشت که تربیت صحیح اتفاق بیفتد لذا ما نیازمند همسویی و هم‌افزایی دو نهاد مهم خانواده و مدرسه و ارتباط مستمر این دو هستیم.

در پایان این مراسم از ۸۰ انجمن برتر در سطح کشور و استان بر اساس شاخص‌های مختلف ابلاغی از سوی وزارت آموزش‌وپرورش معرفی و از نمایندگان آنان تجلیل شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، گفتنی است، میزان تعامل بین مدرسه و خانواده دانش‌آموزان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های اولیاء در پیشبرد مسائل مدرسه، مشارکت‌دادن اولیا و دانش‌آموزان در برنامه‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی و توجه به استعدادهای دانش‌آموزان از شاخص‌های ارزیابی انجمن‌های اولیاء و مربیان در این برنامه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha