• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403080704763
  • خبرنگار : 50214

استاندار عنوان کرد:

یزد آماده برگزاری پنجمین سرشماری کشاورزی/فعالیت ۱.۵ ماهه ۸۳ آمارگیر

یزد آماده برگزاری پنجمین سرشماری کشاورزی/فعالیت ۱.۵ ماهه ۸۳ آمارگیر

ایسنا/یزد استاندار یزد سرشماری عمومی کشاورزی را از مهم‌ترین رویدادهای آماری کشور دانست و گفت: فرایند مذکور از ۱۲ آبان ماه، به مدت ۴۵ روز و توسط ۸۳ آمارگیر در استان یزد اجرا می شود.

«محمدرضا بابایی» در نشست ستاد هماهنگی این سرشماری عمومی اظهار کرد: سرشماری عمومی کشاورزی از مهم‌ترین رویدادهای آماری کشور است و از آنجایی که آمار و اطلاعات مبنای تصمیم‌گیری‌هاست لذا احصای آمار دقیق، نقش مهمی در ارائه خدمات مطلوب تر در حوزه کشاورزی دارد.

وی با اشاره به ضرورت تبیین اهداف انجام سرشماری مذکور برای کشاورزان، خاطرنشان کرد: سرشماری کشاورزی در کشور ما هر ۱۰ سال یکبار برگزار و در جریان آن آمار و اطلاعات مربوطه جمع آوری می‌شود.

استاندار با اشاره به اجرای پنجمین دوره سرشماری کشاورزی به صورت همزمان در سراسر کشور، اظهار کرد: فرایند سرشماری از ۱۲ آبان ماه، به مدت ۴۵ روز و توسط ۸۳ آمارگیر در استان یزد اجرا می شود.

وی با اشاره به برخی نگرانی ها مبنی بر استفاده از این اطلاعات، جهت اخذ مالیات و برخی شبهات دیگر، تاکید کرد: طبق قانون، درآمد حاصل از فعالیت‌های کشاورزی، از پرداخت مالیات معاف هستند و نباید از این لحاظ، نگرانی وجود داشته باشد.

استاندار از کشاورزان زحمتکش استان نیز خواست تا با همکاری با آمارگیران، استان و کشور را در استحصال آمار دقیق و صحیح و در نهایت ارائه خدمات مطلوب تر به این بخش، همراهی کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، «مجید دهقانی‌زاده» رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در نظام اقتصادی کشور، گفت: ۷.۵ درصد مردم استان یزد در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند و هفت درصد از تولید ناخالص استان نیز مربوط به این بخش است.

«رضا ولی زاده» رییس گروه اجرای طرح‌های آماری و سرشماری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم گزارشی از اقدامات انجام شده و میزان آمادگی شهرستان‌ها برای اجرای طرح سرشماری را ارایه کرد و گفت: ۷۵ درصد نیروهای آمارگیر استان را بانوان تشکیل می‌دهند و شهرستان‌های اردکان و تفت دارای بیشترین مامور آمارگیر در میان سایر شهرستان‌ها هستند.

فرمانداران شهرستان‌های استان نیز که به صورت مجازی در نشست حضور داشتند، به بیان نکات و نظرات خود پرداختند و خواستار حمایت‌های بیشتری از استان برای اجرای این طرح در شهرستان‌ها شدند.

به گزارش ایسنا، آمارگیران طی ۴۵ روز اجرای این طرح ضمن مراجعه به بهره برداران کشاورزی، مزارع، باغ‌ها و دامداری‌ها، اطلاعات کاملی در خصوص انواع محصولات زراعی و باغی، سطح زیر کشت، میزان تولید، تعداد و نوع دام‌ها و همچنین وضعیت گلخانه‌ها جمع‌آوری خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha