• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080604236
  • خبرنگار : 30147

مدیر امور آب و فاضلاب درگز: 

تنش آبی ۷۰۰۰ نفر در شهر چاپشلو رفع شد

تنش آبی ۷۰۰۰ نفر در شهر چاپشلو رفع شد
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور آب و فاضلاب درگز از تجهیز چاه شماره ۲ چاپشلو و حل مشکل کم فشاری و قطعی آب در تعدادی از روستاهای مجتمع ۲۲ روستایی شهید صیاد شیرازی و شهر چاپشلو خبر داد.

محمد عالی نیا در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفت تنش آبی ۷۰۰۰ نفر رفع شد، افزود: احیای چاه روستای یکه باغ که در اثر سیل اردیبهشت‌ماه کاملاً از مدار بهره‌برداری خارج شده بود از مهم‌ترین اقدامات بود.

وی با اشاره به اینکه هرچند در ساعاتی از روز مشترکین روستای حاتم قلعه با مشکل قطعی آب مواجه بودند، تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته این مشکل نیز رفع شد.

مدیر امور آب و فاضلاب درگز همچنین از مهندسی مجدد و ارتقاء پمپ مجتمع پالکانلو و وارد مدار شدن چاه شماره ۴ آب منطقه‌ای شهر درگز خبر داد و اظهار کرد: برای اطمینان از تأمین پایدار آب شرب الکترو پمپ شناور چاه شماره ۳ درگز تعویض شد.

وی با بیان اینکه کشف بزرگ‌ترین سرقت غیرمجاز آب استان با دبی ۲۵ لیتر بر ثانیه یکی از مهم‌ترین اقدامات امسال بوده است، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم ۴۰۰ متر از لوله‌های فرسوده خط انتقال آب شرب روستای شورکال را اصلاح کنیم.

وی این اقدام را در جلوگیری از هدر رفت آب بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: طی چند ماه گذشته اقدامات بسیار خوبی در خصوص آب‌رسانی به پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان انجام شده است.

وی برقراری انشعاب موقت سایت آیت‌الله مدرس (پروژه نهضت ملی) با اجرای ۱۵۰ متر شبکه با سایز لوله ۳۲، اجرای پروژه نهضت ملی مسکن روستای تاج‌الدین به طول حدودی یک کیلومتر و تعویض و ارتقاء الکتروپمپ شناور برخی از چاه‌های امور برای افزایش توان تولید را از جمله مهم‌ترین این اقدامات برشمرد.

وی همچنین از اصلاح و توسعه بیش از سه کیلومتر در سطح شهرستان درگز خبر داد و افزود: برای گذر از بحران تابستان سال ۱۴۰۴ پلان B تأمین آب با استفاده از منابع آبی جایگزین تهیه شد.

وی در ادامه از افتتاح پروژه سیستم تله‌متری و کنترل از راه دور منابع تولید و مخازن درگز و همچنین افتتاح سامانه مانیتورینگ تحت وب پاینا با رقمی بالغ‌بر ۶ میلیارد ریال خبر داد و گفت: تعویض شیر فلکه‌های معیوب در سطح شهرستان به منظور مدیریت فشار و بهره‌مندی یکسان مشترکین از آب آشامیدنی پایدار از دیگر اقدامات این امور بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha