• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403080604235
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

اخبار پلیس

از دستگیری معتادان متجاهر در مرند تا کشف مواد مخدر شیشه در تبریز

از دستگیری معتادان متجاهر در مرند تا کشف مواد مخدر شیشه در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی مرند از اجرای طرح آرامش در شهر با محوریت دستگیری توزیع کنندگان و خرده فروشان موادمخدر، جمع آوری معتادان متجاهر، پر خطر و کشف انواع مواد مخدر خبر داد. 

سرهنگ علی اسدیان در تشریح این خبر اظهارکرد: این طرح در اجرای آرامش در شهر و در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و مطالبات مردمی در برخورد با هنجارشکنان اجتماعی، با هدف دستگیری خرده فروشان، معتادان متجاهر در سطح شهرستان مرند به مرحله اجرا در آمد. 

وی با بیان اینکه این طرح‌ها روزانه اجرا می‌شود ادامه داد:ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در جریان این طرح موفق شدند ۱۰ نفر معتاد متجاهر و پر خطر را جمع آوری کرده و به کمپ های ترک اعتیاد معرفی کنند و از دستاوردهای دیگر این طرح کشف مقادیری انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی بوده است. 

۴۶ فقره سرقت در پرونده سارقان خودرو تبریز

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از انهدام باند ۵ نفره سارقان خودور و کشف ۴۶ فقره سرقت به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در تبریز خبر داد.

سردار علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو در استان‌ها، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا با انجام اقدامات پیچیده فنی_اطلاعاتی کارآگاهان پس از بررسی میدانی صحنه‌های وقوع سرقت، تجزیه و تحلیل نحوه وقوع سرقت‌ها در نهایت رد پای چهار تن از متهمان سابقه‌دار در این سرقت‌ها را شناسایی که پس از اخذ مجوز از مرجع قضایی متهمان در عملیات‌های ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر و تعدادی از اموال مشروقه کشف و به پلیس آگاهی استان دلالت داده شد.

وی مطرح کرد: متهمان که در مواجهه با ادله مستند و مستدل پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت در بازجویی‌های فنی کارآگاهان به ۴۶ فقره سرقت خودرو در شهرهای تبریز، آذرشهر، بستان آباد، اسکو و ... اعتراف و همچنین هویت مالخر اموال مسروقه را نیز معرفی کردند. 

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مالخر اموال مسروقه نیز دستگیر و تحت تحقیقات تکمیلی قرار گرفته است، گفت : بنا به اعلام کارشناسان ارزش اموالی که توسط این باند به سرقت رفته است، ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است که متهمان به دادسرا تحویل شدند.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد: خودروهای خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سویچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنند. 

کشف ۶ کیلوگرم ماده روان گردان شیشه در تبریز

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان از کشف ۶ کیلوگرم شیشه و دستگیری ۲ نفر قاچاقچی در تبریز خبر داد.

سرهنگ حسین امیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی کسب خبر مبنی بر فعالیت افرادی درامر تهیه و توزیع شیشه در شهر تبریز موضوع در دستورکلرمان ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران این پلیس با انجام اقدامات پلیسی ضمن شناسایی کامل افراد و خودروی مورد استفاده برای حمل شیشه را نیز شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: طی عملیات غافلگیرانه و در بازرسی از خودروی متهمان مجموعا ۶ کیلو گرم شیشه کشف شد.

رئیس پلییس مبارزه با موادمخدر همچنین در این تشریح کرد:در این رابطه تعداد یک دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ و همچنین تعداد ۲ قاچاقچی دستگیر شدند.

وی در پایان ضمن بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: پلیس همواره مصمم است با هرگونه فعالیت قاچاقچیان موادمخدر که امنیت و سلامت جامعه را مورد تهدید قرار می‌دهند برخورد کند و تحقق نتیجه مطلوب این امر مستلزم مشارکت همگانی مردم با پلیس در گزارش اینگونه موارد از طریق تلفن ۱۱۰ است.

کشف البسه خارجی قاچاق در شهرستان مرند 

فرمانده انتظامی مرنداز کشف تعداد ۲۹۳ ثوب انواع البسه خارجی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ علی اسدیان در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۵ کشکسرای مرند در پی کسب خبری مبنی بر دپوی کالای قاچاق در محوطه یک واحد غذاخوری بین راهی برای بررسی بیشتر به محل موردنظر اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: ماموران در بازرسی از محل مذکور، تعداد ۲۹۳ ثوب انواع البسه خارجی قاچاق کشف کردند که برابر اعلام کارشناسان امر ارزش تقریبی این محموله ۶ میلیارد ریال برآورد شده و در این راستا یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان درخواست کرد: با ارائه اطلاعات خود در خصوص قاچاقچیان کالا به مرکز فوریت های پلیس۱۱۰ در حمایت و پشتیبانی از تولید ملی سهیم باشند.

اجرای طرح هجرت و جمع‌آوری اتباع غیرمجاز در شهرستان میانه

فرمانده انتظامی شهرستان میانه از جمع‌آوری تعدادی تبعه غیرمجاز که به صورت غیرمجاز وارد شهرستان شده بودند، خبرداد.

سرهنگ حسن رفیعی در تشریح این بیان کرد : در راستای اجرای طرح هجرت و برخورد با ورود افراد اتباع غیرمجاز و غیرقانونی موضوع در دستورکار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران پلیس با اشراف اطلاعاتی توانستند تعدادی تبعه غیرمجاز را در سطح روستاهای شهرستان جمع‌آوری کنند.

وی تشریح کرد: در جهت ساماندهی اتباع غیرمجاز افراد جمع‌آوری شده، طی هماهنگی‌های به عمل آمده، به کشورهای خودشان بازگردانده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان آذربایجان شرقی، وی از مشارکت و همکاری شهروندان میانه با پلیس تقدیر و تشکر کرده و در پایان از شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و به کارگیری اتباع غیرمجاز موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha