• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080604130
  • خبرنگار : 50976

سنگ تمام شیرازی‌ها در تشییع نخستین شهیده ایرانی راه قدس و شهید نماز جمعه

سنگ تمام شیرازی‌ها در تشییع نخستین شهیده ایرانی راه قدس و شهید نماز جمعه

ایسنا/فارس مراسم تشییع پیکر شهیده معصومه کرباسی و حجت‌الاسلام و المسلمین شهید محمد صباحی، شهید نماز جمعه با حضور پرشور مردم شیراز امروز، ۶ آبان‌ماه برگزار شد.

آنچه امروز در این مراسم کاملاً مشهود بود، ‏‏انبوه جمعیت عزادار که از ساعات اولیه صبح با چهره‌های غمگین و گریان در ‏میدان شهدای شیراز تجمع کرده بودند و با ناباوری خود را برای تشییع این ۲ پیکر پاک آماده می‌کردند. سیل عظیم جمعیت عزادار که بسیاری از آنان صبح زود در میدان شهدا حضور یافته بودند ‏سرتاسر خیابان‌های منتهی به حرم شاهچراغ(ع) را پوشیده بود و در قالب هیأت‌های عزاداری به سر و سینه می‌زدند.

ما مرد صبر و مقاومت هستیم

‏زنان مقاومی که همیشه در صحنه‌های مختلف انقلاب، حضور آگاهانه خود را نشان می‌دهند به همراه فرزندان خود در مراسم تشییع پیکر مطهر این دو شهید عزیز ‏حضور به هم رساندند؛ حضور روحانیون نیز کاملاً مشهود بود.

فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا به آسمان بلند بود و مردم نفرت خود را نسبت به ظالمین ابراز می‌کردند. خودرو حامل پیکرهای شهدا، میان مردم در حال حرکت بود و ‏سیل جمعیت عزادار‏ حرکت اتومبیل را کند کرده بود. ‎مردم عزادار شیراز ‎‏از‏‎ ‎‏خیابان‌ها‏‎ ‎‏و‏‎ ‎‏کوچه‌های فرعی در‏‎ ‎‏حال پیوستن به تشییع‌کنندگان بودند ‎‏و‏‎ ‎‏هر‏‎ ‎‏لحظه بر‏‏ انبوه جمعیت افزوده می‌شد.‏

مردم شیراز با حضور پرشور خود در مراسم تشییع شهیده قدس و شهید نماز جمعه بار دیگر وفاداری خود را به اسلام و قرآن را به نمایش گذاشتند و وحدت و همبستگی خود را به دشمنان نشان دادند. 

حسین کرباسی، پدر شهیده معصومه کرباسی در این مراسم ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در این مراسم تشییع و وداع با پیکر دختر شهیدش، پیامی را برای رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس فریاد زد که ما مرد صبر و مقاومت و مرد جنگ هستیم و به جز خدا از کسی نمی‌هراسیم.

از تمام مظلومان عالم حمایت می‌کنیم

هادی زارعی، ۴۰ ساله که شغل آزاد دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: با وجود دست و پایی که صهیونیست‌ها در لحظات پایانی عمر خود می‌زنند حضور در صحنه بسیار مهم است تا به این رژیم غاصب بفهمانیم نه تنها حکومت اسلامی را حمایت می‌کنیم بلکه از همه مظلومان عالم نیز حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سند حمایت از مظلومین شهیده کرباسی است که به عنوان یک مسلمان ایرانی مظلومانه در لبنان به شهادت رسید، افزود: شهیده کرباسی با تشییع خود در چنین استان و شهرستان فریاد برآورد که «من مظلومانه شهید شدم».

زارعی با اشاره به شهادت امام جمعه کازرون بیان کرد: ائمه جمعه با شهادت خودشان این پیام را می‌رسانند که مهم‌ترین رکن دین نماز است و در این راه حتی جانشان را فدا می‌کنند.

فریده جعفری، ۴۲ ساله و خانه‌دار که با فرزند خردسال خود در این مراسم شرکت کرده است نیز به خبرنگار ایسنا گفت: من همیشه در این‌گونه برنامه‌ها شرکت می‌کنم و دوست دارم راه شهیدان را ادامه دهم.

وی تصریح کرد: شهید معصومه کرباسی به ما درس داد که ما زنان چه شاغل و چه خانه‌دار باشیم باید در راه دفاع از مظلومان قدم برداریم و به مردم غزه و لبنان پیام دهیم که با آنان همدل و همراه هستیم. با شرکت در این مراسم به فرزند خود استقامت، ایثار و شهادت را می‌آموزم.

تاریخ ایران به نام و یاد شهدا زنده است

مریم ده بزرگی، ۵۲ ساله و خانه‌دار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: وظیفه شرعی همه ماست که با عشقی که به خاک ایران و ارادتی که به شهدا دارم در این مراسم شرکت کنیم، باشد که شهدا شفیع ما در آخرت باشند.

وی افزود: تاریخ ایران همیشه با نام و یاد شهدا زنده است در این مراسم برائت خود را از استکبار جهانی نشان می‌دهیم و با تمام وجود پشت رهبری هستیم و در صراط مستقیم و خط رهبری قرار داریم.

ده بزرگی با بیان اینکه از چیزی نمی‌هراسیم، تصریح کرد: شهیده کرباسی باعث افتخار برای تمام بانوان شیعه در سراسر دنیا است.

جوانان در تداوم راه شهدا از چیزی هراس ندارند

سید محمد مهدی کرامتی، دانشجوی زیست شناسی و ۲۱ ساله به خبرنگار ایسنا گفت: در این مراسم شرکت کردم تا به پیام رهبر انقلاب عمل کنم و از مردم مظلوم غزه و فلسطین حمایت خود را نشان دهم. جوانان ما ادامه دهنده راه شهدا خواهند بود و از چیزی هراس ندارند.

وی افزود: نفس‌های رژیم صهیونیستی به شماره افتاده است و به زودی شاهد نابودی این رژیم کودک‌کش خواهیم بود.

در پایان مراسم رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری بر پیکر این شهید و شهیده نماز خواند و علی رغم اینکه پایان مراسم رسید اما شمار انبوهی از عزاداران در اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) حضور داشتند و از پیکر شهدا دل نمی‌کَندند.

به گزارش ایسنا، شهیده معصومه کرباسی به همراه همسرش شهید رضا عواضه در لبنان مورد حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی، امام جمعه فقید کازرون نیز ظهر روز ۴ آبان‌ماه بعد از اقامه نماز جمعه کازرون از ناحیه سر مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

پیکر پاک این دو شهید امروز، ۶ آبان ماه با شکوه فراوان و در میان انبوه جمعیت فراوان سوگواران، از میدان شهدای شیراز به سوی حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ (ع) تشییع شد.‏

پیکر نخستین شهیده ایرانی راه قدس در حرم شاهچراغ(ع) در کنار شهدای حرم مطهر و در جوار خاندان عصمت و طهارت آرام گرفت‌ و پیکر پاک شهید نماز جمعه روز سه‌شنبه، ۸ آبان در زادگاهش قادرآباد در شهرستان خرم‌بید به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha