• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403080603814
  • منبع : مطبوعات

اقدام ضعیف صهیونیست‌ها و پدافند قدرتمند ایران

اقدام ضعیف صهیونیست‌ها و پدافند قدرتمند ایران

اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در تجاوز به کشورمان و حجم وعده داده شده‌ای که صهیونیست‌ها در پروپاگاندای رسانه‌ای خود مطرح می‌کردند ضعیف‌تر از آن بود که انتظار می‌رفت و صهیونیست‌ها با این اقدام خود نشان دادند که جرات حمله در حجم بزرگ‌تر را به ایران ندارند و صرفا با این اقدام خواستند نشان دهند که می‌توانند حمله کنند.

به گزارش ایسنا، محمدعلی سبحانی در یادداشتی در روزنامه آرمان ملی نوشت: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در تجاوز به کشورمان و حجم وعده داده شده‌ای که صهیونیست‌ها در پروپاگاندای رسانه‌ای خود مطرح می‌کردند ضعیف‌تر از آن بود که انتظار می‌رفت و صهیونیست‌ها با این اقدام خود نشان دادند که جرات حمله در حجم بزرگ‌تر را به ایران ندارند و صرفا با این اقدام خواستند نشان دهند که می‌توانند حمله کنند.

 نکته مهم‌تر اما موفقیت سامانه‌های پدافندی ایران برای خنثی کردن بخش‌های مهمی از اقدامات صهیونیست‌ها بود که در نوع خود بسیار مهم و ارزشمند به حساب می‌آید. در حقیقت اقدام اخیر صهیونیست‌ها در شبه حمله به ایران نوعی تقاضا بود برای اینکه ایران به اقدامات آنها پاسخ ندهد. یعنی با این شبه حمله فرصت را به نحوی ایجاد کرده بودند که ایران نخواهد پاسخ دهد و مثلا درگیری مستقیم گسترده بین ایران و رژیم صهیونیستی ایجاد نشود. البته ایران هم بالاخره در نظر دارد که با اقداماتی که تا پیش از این صورت داده و قدرت خود را به نمایش گذاشته است درسی به صهیونیست‌ها بدهد. با این حال ایران تا کنون ۲ حمله موشکی و پهپادی در قبال اسرائیل انجام داده که یکی مقداری سبک‌تر و دیگری به مراتب سنگین‌تر بوده است. البته درست است که در عملیات‌های وعده صادق یک و دو ایران هدف‌های مدنظر خود را منهدم کرد؛ اما همان‌طور که گفته شد این عملیات‌ها محدود بود و گستردگی نداشت.

بنابراین عملیات وعده صادق یک و دو در حقیقت اقدامی در جهت پاسخ به شیطنت‌های رژیم فاسد صهیونیستی و انتقام شهدای مقاومت انجام شد. چرا که آنها فکر می‌کردند ایران خویشتنداری می‌کند یا برای جلوگیری از جنگ یک رفتار صبورانه دارد و سعه‌صدر استراتژیک را رعایت می‌کند اما ایران با وجود صبر استراتژیک خود عملیات را انجام داد تا ارزیابی صهیونیست‌ها از صبر دائمی ایران غلط از آب درآید. عملیات وعده صادق دو نسبت به وعده صادق یک حمله گسترده‌ای بود که ایران می‌خواست عملیات گسترده‌تری انجام دهد اما در عین حال این عملیات نشان داد که ایران نمی‌خواهد جنگی فراگیر را آغاز کند و صرفا می‌خواست هم پاسخ محکم و سختی به صهیونیست‌ها داده شود و هم آنها را سرجای خود بنشاند. البته باید اطلاعات بیشتری از مسئولان کشور و مسئولان مربوطه برسد و اکنون طبیعتا انتظار این است که صاحبان تصمیم در ایران با یک دقت بیشتر و به دور از احساسات تصمیم مناسبی بگیرند که وعده‌ای که دولت همیشه می‌گفت مخالف توسعه جنگ است اما آمادگی برای همه کار دارد این اراده به شکلی محقق شود. به نظر می‌آید که باید منتظر بود و دید که مسئولان کشور چه تصمیمی می‌گیرند و شرایط چگونه و به چه سمتی پیش می‌رود. از سوی دیگر باید اذعان داشت که اقدام صهیونیست‌ها در حمله به ایران بیشتر جنبه نمایشی داشت و در مقایسه با حمله موشکی و پهپادی ایران حجم ضرباتی که اسرائیل خورد یک اقدام ضعیف به حساب می‌آید ضمن اینکه آنها دیدند که توان پدافند ایران هم بسیار بالاست و آنچه که اتفاق افتاده امیدواری می‌رود که به یک جنگ گسترده تبدیل نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha