• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080503414
  • خبرنگار : 50356

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی:

خرید تضمینی گندم خراسان رضوی به پایان رسید

خرید تضمینی گندم خراسان رضوی به پایان رسید

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: عملیات خرید تضمینی گندم در استان خراسان رضوی پس از ۵ ماه و با خرید بیش از ۵۲۸ هزار و ۲۹۳ تن گندم از گندمکاران استان به پایان رسید.

وحیدرضا فریدونی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عملیات خرید تضمینی گندم سال جاری از روزهای پایانی اردیبهشت ماه آغاز شد که ثمره آن خرید تضمینی بیش از ۵۲۸ هزار و ۲۹۳ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بوده است.

وی افزود: در این عملیات که یکی از بزرگترین اقدامات اقتصادی دولت در استان محسوب می‌شود، نزدیک به ۲۸ هزار کشاورز محصول خود را در قالب ۶۹ هزار و ۷۵۲ محموله به مراکز خرید تضمینی تحویل دادند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: در فصل خرید تضمینی گندم سال جاری علاوه بر ۳۹ درصد افزایش خرید نسبت به سال گذشته، رکورد ۵ ساله این عملیات اقتصادی در استان نیز شکسته شد.

فریدونی ادامه داد: دسترنج کشاورزان گندمکار استان در فصل خرید به قیمت ۱۷۵ هزار ریال با احتساب ۴ درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده بالغ بر ۹۲ هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال است، عنوان کرد: بیش از ۹۸ درصد مطالبات که رقمی نزدیک به ۹۱ هزار میلیارد ریال را شامل می‌شود به حساب گندمکاران واریز شده است. با اتکا به بارندگی‌های ابتدای سال، محصول گندمکاران استان کیفیت مطلوبی داشته و مجموع گندم‌های خریداری شده به طور میانگین از افت مفید ۱.۱ و افت غیر مفید ۱.۳ درصد برخوردار بوده و در این بین سن‌زدگی گندم نیز در کمتر از ۰.۰۷ درصد گندم های خریداری شده مشاهده شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در فصل خرید ۸ سیلوی دولتی، ۴ سیلوی بخش خصوصی، ۱۰ کارخانه آرد و ۲۷ انبار تعاون روستایی وظیفه خرید تضمینی دسترنج گندمکاران را به عهده داشته‌اند، افزود: سیلوهای دولتی ۲۶ درصد، سیلوهای بخش خصوصی ۱۸ درصد، کارخانجات آرد ۲۵ درصد و انبارهای تعاون روستایی ۳۱ درصد از حجم کل خرید را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha