• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403080503386
  • منبع : روابط عمومی برنامه

تماشاگران کدام آثار جشنواره فیلم کوتاه تهران را پسندیدند؟

تماشاگران کدام آثار جشنواره فیلم کوتاه تهران را پسندیدند؟

با پایان چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران و معرفی فیلم «جشن هنر» به‌عنوان برترین فیلم‌کوتاه داستانی از نگاه تماشاگران این رویداد، کمیته صیانت از آرا، فهرست برگزیدگان بخش‌های غیرداستانی این رویداد را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، هیات نظارت بر آرای مردمی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران ۵ فیلم برتر از نگاه تماشاگران در بخش‌های غیرداستانی را معرفی کرد.
امتیاز مربوط به این آثار با توجه به ۲ اکران برای هر فیلم، با ضریب دو محاسبه شده است و نکته مهم این که بالاترین امتیاز آرای مردمی در این سه بخش، همچنان از امتیاز فیلم دهم در فهرست ۱۰ فیلم برتر بخش داستانی، پایین‌تر است.
بر این اساس در بخش فیلم‌های کوتاه مستند جشنواره چهل‌ویکم، مستند «با قید محرمانگی» با کسب امتیاز ۱۵۶۴ محبوب‌ترین مستند از نگاه تماشاگران بوده و پس از آن به ترتیب مستندهای کوتاه «هادی رستم بود» با ۱۳۹۲ امتیاز، «این خانه و جذام مادرم» با ۱۲۸۰ امتیاز، «کتایون» با ۱۰۳۰ امتیاز و «شرور» با ۹۴۰ امتیاز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
در بخش پویانمایی هم «در سایه سرو» با کسب ۱۰۴۰ امتیاز محبوب‌ترین پویانمایی از نگاه مخاطبان جشنواره چهل‌ویکم شد و در رتبه‌های بعدی به ترتیب پویانمایی‌های کوتاه «پر» با ۸۷۶ امتیاز، «راه» با ۸۵۲ امتیاز، «مرد و پنجره» با ۷۷۰ امتیاز و «شکوه» با ۷۵۰ امتیاز قرار گرفتند. 
در بخش فیلم‌های کوتاه تجربی هم «گل قالی» ۹۲۲ امتیاز کسب کرد تا عنوان محبوب‌ترین فیلم‌تجربی جشنواره چهل‌ویکم را از آن خود کند. در رتبه‌های بعدی به ترتیب فیلم‌های تجربی «زمزمه‌های جنوب» با ۸۸۰ امتیاز، «کانتور» با ۷۵۰ امتیاز، «زیگورات» با ۶۵۶ امتیاز و «و آزاد می‌شوم» با ۴۳۳ امتیاز در رتبه‌های بعد قرار گرفتند.
اعضای نظارت بر آرای مردمی در این دوره از جشنواره نادره ترکمانی، میترا مهتریان، رضا فهمیمی و سعید کشاورز بودند.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار که از ۲۷ آبان‌ماه با اکران آثار در پردیس سینمایی ملت کار خود را آغاز کرده بود، با برگزاری آیین اختتامیه در برج میلاد تهران به کار خود پایان داد.

انتهای پیام 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha