• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1403080503147
  • خبرنگار : 71631

کشف یک خانه کوچک در «پمپئی»

کشف یک خانه کوچک در «پمپئی»

باستان‌شناسان با کاوش در شهر باستانی «پمپئی» بقایای یک خانه کوچک به همراه نقاشی‌های دیواری را کشف کردند.

به گزارش ایسنا، کشف خانه‌ای کوچک به همراه نقاشی‌های دیواری که «خانه فِدرا»‌ نام دارد، نتیجه جدیدترین کاوش باستان‌شناسان در شهر رومی «پمپئی» است.

«گاردین»‌ نوشت، این خانه که نامش از «فدرا» یکی از شخصیت‌های اساطیری رومی برگرفته است، درباره تغییرات سبک معماری قرن یکم میلادی اطلاعات جدیدی ارائه می‌دهد.

پارک باستان‌شناسی پمپئی در بیانیه‌ای با اعلام اینکه علیرغم اندازه کوچک خانه، «این سکونتگاه به خاطر سطح بالای تزئینات دیواری‌اش ما را شگفت‌زده کرده است، افزود: نقاشی‌های دیواری مشابه نقاشی‌هایی هستند که در خانه‌های مجلل یافت می‌شوند.

این خانه به رغم خانه‌هایی که در جریان فوران آتشفشان کوه «وزوو»‌ در سال ۷۹ میلادی در این شهر باستانی ویران شدند، با معماری سنتی طراحی اتاق‌های مسکونی با حیات مرکزی ساخته نشد. در این نوع سبک از معماری رومی که از قرن ششم پیش از میلاد رایج شده بود، خانهْ دور حیاتی ساخته می‌شد که در مرکز آن استخری برای جمع‌آوری آب باران قرار داده می‌شد.

باستان‌شناسان از زمانی که کاوش در «پمپئی» از چند صد سال گذشته در این شهر آغاز شده است،‌ اطلاعات زیادی درباره مردم این شهر رومی کسب کرده‌اند. از جمله این اطلاعات می‌توان اشاره کرد که ساکنان «پمپئی» نسبتا ثروتمند بودند. بر اساس بقایایی که در جریان کاوش‌های پیشین کشف شده است می‌توان نتیجه گرفت که مردم این شهر برای هنر و معماری اهمیت قائل بودند.

در ماه آوریل، در نتیجه کاوش در «پمپئی»‌ یک اتاق ضیافت مملو از نقاشی‌های دیواری سالم، تصویرگر صحنه‌هایی از «جنگ تروا»‌ نیز کشف شد. از دیگر اکتشافات مهمی که سال گذشته در همین مکان انجام شده است به کشف خانه‌ای به همراه یک نانوایی می‌توان اشاره کرد که گمان می‌رود از حیوانات و برده‌ها برای اداره آن استفاده می‌شد.

ویرانه‌های «پمپئی»‌ در قرن شانزدهم میلادی کشف شد و نخستین کاوش‌ها در این مکان در سال ۱۷۴۸ میلادی آغاز شد. «پمپئی» دومین محوطه باستان‌شناسی پربازدید در جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha