• جمعه / ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403080402606
  • خبرنگار : 50598

دری نجف‌آبادی:

باید ضمن حفظ اصول خود، با سایر کشورها ارتباط همه جانبه داشته باشیم

باید ضمن حفظ اصول خود، با سایر کشورها ارتباط همه جانبه داشته باشیم

ایسنا/مرکزی خطیب جمعه اراک گفت: ما باید ضمن حفظ اصول خود، با سایر کشورها ارتباط همه جانبه داشته باشیم.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز چهارم آبان در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: یکی از راه‌های اصلی عبودیت، دعا و توسل به خداوند است. 

وی افزود: ۱۳ ماه است صهیونیست‌ها، صدها میلیون تن بمب بر سر مردم مظلوم غزه می‌ریزند ولی همچنان این مردم مظلوم مقاومت می‌کنند چراکه سلاح آنها دعا و توسل به خداوند است. 

دری نجف آبادی تصریح کرد: حضور رئیس‌جمهور در اجلاس بریکس و روسیه بسیار مهم است تا جلوی غربی‌ها را بگیریم ما باید ضمن حفظ اصول خود، با سایر کشورها ارتباط همه جانبه داشته باشیم. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: وزارت امور خارجه تفاهمنامه‌ها و قراردادهای ما با سایر کشورها را پیگیری کند تا به صورت کامل اجرا شوند. برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی برجام، قدم مثبتی بود.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال آزاد کردن پول‌های بلوکه شده خود در سایر کشورها باشیم، گفت: مردم شریف ایران وقتی ببینند که مسئولان خدمتگزار، کارهای بزرگ انجام می‌دهند، آمادگی خود را در تمامی زمینه‌ها نشان می‌دهند.

خطیب جمعه اراک با تاکید بر ضرورت ارسال کمک‌های مالی برای مردم لبنان و غزه تصریح کرد: هر کس در اندازه وسع خود می‌تواند به مردم مظلوم و جبهه مقاومت کمک کند. 

وی با تاکید بر اینکه جزایر سه گانه، جزایر همیشگی جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و خواهد بود، اظهار کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس که قدمت چندانی هم ندارند، ادعاهایی پوچ و کاملا غلط مطرح کرده‌اند. حتی اسم این جزایر نیز اسامی فارسی است و در طی تاریخ همواره متعلق به ایران بوده است.

دری نجف آبادی ادامه داد: کشورهای همسایه به جای این ادعاهای پوچ و بازی در زمین اسرائیل و آمریکا، به دنبال آزادی فلسطین و دفاع از مردم مظلوم فلسطین باشند و با ما و سایر کشورهای اسلامی در این راستا همکاری کنند. 

وی اضافه کرد: شهادت هاشم صفی‌الدین، رئیس هیات اجرایی حزب‌الله را به تمام آزاده خواهان جهان تسلیت و تبریک می‌گوییم و یاد همه شهدای مقاومت را گرامی‌ می‌داریم. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان تاکید کرد: حل مشکلات مردم تنها با کار جهادی و شبانه روزی میسر خواهد شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha