• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403080302165
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

جریان‌سازی برای حمایت از جبهه مقاومت رویکرد اصلی تبلیغات اسلامی در برهه کنونی است

جریان‌سازی برای حمایت از جبهه مقاومت رویکرد اصلی تبلیغات اسلامی در برهه کنونی است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تمام برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل در برهه حساس کنونی معطوف به راهبری برنامه‌ها و ایجاد موج آگاه سازی و حمایت عمومی از جبهه مقاومت است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: تحولات و رخدادهای اخیر در جنگ بین جبهه حق و باطل در غزه و لبنان به حدی سریع و گسترده است که همسویی با این تحولات و تحلیل آنها و ترسیم نقشه راه پیش رو را بسیار دشوار و البته حساس می‌کند.

وی افزود: در چنین شرایطی آگاه سازی عمومی از طریق جریان سازی‌های فرهنگی و اجتماعی که منجر به حمایت و پشتیبانی از جبهه مقاومت شود، موضوعی است که در روزهای اخیر و به ویژه پس از شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل مجاهد حزب الله لبنان و سید مقاومت به طور ویژه و مستمر از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی پیگیری می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر لزوم آگاهی مردم در خصوص شرایط حساس کنونی ملی و منطقه‌ای گفت: برهه کنونی به لحاظ حساسیت‌های حاکم بر شرایط کشور و جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه‌ای و بین المللی، اقتضائات فرهنگی و اجتماعی خاصی را می‌طلبد که فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تحقق آنها به دستور کار اصلی تبلیغات اسلامی در آذربایجان شرقی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی ادامه داد: بر همین اساس مجموعه تبلیغات اسلامی استان از همان روزهای نخست انجام عملیات طوفان الاقصی با اجرای برنامه‌ها، همایش‌ها و نشست‌های متعدد موضوع تبیین ابعاد مختلف این عملیات و البته ماهیت جبهه محور مقاومت و نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در این تحولات را پیگیری کرده است.

وی با اشاره به افزایش سرعت تحولات جنگ غزه در روزهای اخیر و دریدگی رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در تجاوز به لبنان و ترور و به شهادت رساندن افراد و فرماندهان ارشد مقاومت خاطر نشان کرد: در پی شهادت سید مقاومت، مجاهد کبیر شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و ضرورت کمک به محور مقاومت و به ویژه حزب الله لبنان، این مهم در دستور کار مجموعه تبلیغات اسلامی استان قرار گرفته است.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: در این مدت کلیه توان، امکانات و اختیارات محدود مجموعه تبلیغات اسلامی استان معطوف به آگاه سازی عمومی در خصوص شرایط خاص کنونی کشور و منطقه بوده و تلاش کرده‌ایم با اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متعدد در سطح شهرستان‌های استان، سطح و جنس مطالبات عمومی را در این شرایط خاص تبیین و مشخص کنیم.

وی افزود: علاوه بر هماهنگی و مشارکت در برگزاری برنامه‌های تجمع عمومی در رخدادهای مهمی چون انجام عملیات طوفان الاقصی، عملیات‌های وعده صادق و یا شهادت سید مقاومت در تبریز و سایر شهرستان‌های استان، در روزهای اخیر و پس از شهادت سید حسن نصرالله علاوه بر جلسات و نشست‌های متعدد روحانیت و مبلغان و مبلغات، برنامه‌های تبیینی و روشنگری عمومی در خصوص قضایا و اتفاقات اخیر را برای اقشار مختلف برگزار کرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گرامیداشت یاد و خاطره سید مقاومت و جریان سازی عمومی برای حمایت از محور مقاومت را مهمترین رویکرد برگزاری این سلسله نشست‌های تبیینی عنوان و تصریح کرد: روزانه نشست‌های متعدد در شهرستان‌های استان و به ویژه در تبریز و با سخنرانی علما و چهره‌های شناخته شده عرصه جهاد تبیین همچون حجت الاسلام نظری برگزار می‌شود که تنها در همین نشست‌ها و برنامه‌های جانبی آنها کمک‌های قابل توجه نقدی و غیرنقدی به محور مقاومت جمع آوری شده است.

وی گفت: تمام برنامه‌ها و اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی در برهه حساس کنونی معطوف به راهبری برنامه‌ها و ایجاد موج آگاه سازی و حمایت عمومی از جبهه مقاومت است و در این زمینه کارهای قابل توجهی صورت گرفته که راه اندازی ستادی تحت عنوان «ستاد یاوران مقاومت» برای دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم بصیر استان در محل ادارات تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و مساجد و حسینیه‌های استان از جمله آنهاست.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: تمام این اقدامات در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری برای حمایت از محور مقاومت و انجام حداقلی وظیفه دینی و شرعی در قبال برادران و خواهران دینی و مظلوم و گرفتار در چنگال دژخیم صهیون انجام می‌شود و یقین داریم که اقدامات جنایت کارانه سفاکان صهیونیست آخرین تقلای آنها برای فرار از گرداب سقوط است اما بدون شک خون مظلومان و شهدای والامقامی همچون سید مقاومت و دیگر شهدای راه قدس، مسیر آزادی قبله نخست مسلمانان را بیش از پیش هموارتر خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha