• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080201434
  • خبرنگار : 50081

دبیر سی‌و چهارمین جشنواره تئاتر استان خبرداد

اختتامیه بخش ویژه کودک و نوجوان جشنواره تئاتر خراسان رضوی در ۱۶ آبان ماه

اختتامیه بخش ویژه کودک و نوجوان جشنواره تئاتر خراسان رضوی در ۱۶ آبان ماه

ایسنا/خراسان رضوی دبیر سی‌و چهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی گفت: روز ۱۶ آبان ماه اختتامیه بخش ویژه کودک و نوجوان، جوان و نمایشنامه‌خوانی برگزار می‌شود.

رضا عرفانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بخش کودک و نوجوان افتخار سی‌و چهارمین جشنواره تئاتر استان است که تقریبا ۴۰ گروه نمایشی در سطح استان و در بخش کودک و نوجوان نیز مشارکت داشتند تا در فاز اول برای اجرای عموم در شهرستان محل تولید نیز به نمایش گذاشته شود. همچنین اجرای نمایش‌ها از روز گذشته اول آبان ماه در تمامی فرهنگسراهای مشهد و همچنین استان آغاز شده است. 

اجرای عمومی نمایش‌های بخش کودک و نوجوان جشنواره تئاتر استانی تا ۱۰ آبان ماه ادامه دارد 

وی افزود: اجرای عمومی نمایش‌ها در بخش کودک و نوجوان که از اول تا ۱۰ آبان ماه ادامه دارد، بازبینی آثار هم به صورت همزمان نیز انجام می‌شود و داوران طی این زمان به سراسر استان سفر و آثار را در محل تولید نیز مشاهده می‌کنند. پس از بازبینی، آثار برگزیده به دبیرخانه معرفی می‌شوند و گروه‌های برگزیده از ۱۱ تا ۱۵ ماه جاری به مشهد دعوت می‌شوند و به صورت متمرکز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

دبیر سی‌و چهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی با بیان اینکه روز ۱۶ آبان ماه اختتامیه بخش ویژه کودک و نوجوان، جوان و نمایشنامه‌خوانی است، ادامه داد: جشنواره تئاتر استان امسال با همکاری بسیار خوب از سوی کانون پروررش فکری کودکان و نوجوانان استان، حوزه هنری، مرکز آفرینش‌های هنری و حمایت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی انجام شد و برای اولین بار یک هم‌گرایی و همراهی بسیار درجه یک اتفاق افتاد و توانستیم بخش ویژه را به همت سازمان‌های همراه خود نیز اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: اگر جدول اکران بخش ویژه را مشاهده کنیم، ما تنها در این بخش نزدیک به ۷۰ نمایش داریم که ۱۴ فرهنگسرای مشهد پای کار آمدند و به صورت همزمان اجرا خواهند داشت. شهرداری مشهد و مدیریت فرهنگسراها کنار ما بودند و اکنون شاهد اجرای جشنواره‌ای با فرم و محتوای بسیار متفاوت هستیم. 

عرفانی خاطرنشان کرد: شهرستان‌هایی مانند سبزوار، نیشابور، قوچان، گناباد، بجستان، خواف، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و فریمان اجراهای عمومی خود را از روز گذشته آغاز کردند و از تمامی هنر دوستان دعوت می‌کنم که آثار بخش کودک و نوجوان، جوان و نمایشنامه‌خوانی را مورد حمایت و استقبال خود قرار دهند و با دیدن این نمایش‌ها می‌توانند از این موضوع استقبال و حمایت کنند. امسال ما برای اولین بار تمام نمایش‌ها را بر روی سایت گیشات بلیت‌فروشی خواهیم کرد. همچنین در انتهای جشنواره آثار پرمخاطب را در بخش‌های مختلف اعلام خواهیم کرد که رفرنس ما برای انتخاب این آثار پرمخاطب سایت گیشات و مخاطبانی است که برای نمایش‌ها بلیت تهیه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: نمایش‌های بخش صحنه‌ای و خیابانی از ۱۷ تا ۲۲ آبان‌ماه در ۳ سالن اصلی تئاتر شهر اجراهای ویژه خواهند پرداخت و نمایش‌های خیابانی هم همزمان در ۱۴ بوستان مشهد و مجموعه تئاتر شهر اجرای عمومی نیز خواهند داشت.

معرفی ۱۷ اثر در بخش خیابانی جشنواره 

دبیر سی‌و چهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی عنوان کرد: اعضای بازبینی در بخش خیابانی نزدیک به ۵۰ نمایش در کل استان را مشاهده کردند که از این تعداد ۱۷ اثر به جشنواره نیز معرفی شدند که ۳ اثر آن‌ها کارهای کودک و نوجوان بخش خیابانی است. همچنین اعضای هیات بازبینی در بخش صحنه‌ای نزدیک به ۶۰ نمایش را مشاهده کردند که از این تعداد ۱۱ اثر به دبیرخانه معرفی شد و اثر ۱۲ نیز برگزیده جشنواره دانشجویی نخست خواهد بود. 

نگاهی به اجراهای بخش کودک و نوجوان سی‌و چهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی

اجراهای بخش کودک و نوجوان سی‌و چهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی از روز پنجشنبه ۳ آبان ماه آغاز می‌شود و تا ۱۰ آبان ماه نیز ادامه دارد.

روز پنجشنبه ۳ آبان ماه نمایش‌های بخش کودک و نوجوان «ما به قهرمان نیاز داریم»؛ در سالن رسانه، «من نبودم دستم بود»؛ در سالن ترافیک، «جنگل پرماجرا»؛ در سالن شهر ایمن، «جنگل پرستاره»؛ در سالن زیارت، « در جستجوی عینک»؛ در سالن کودک و آینده، «خاله سوسکه»؛ در سالن گلستانه، «با تفکر میشه»؛ در سالن فلسطین، و «عروسی بانو گشسب»؛ در سالن فراز نیز اکران می‌شوند.

روز جمعه ۴ آبان ماه نمایش‌های بخش کودک و نوجوان «ما به قهرمان نیاز داریم»؛ در سالن رسانه، «جنگل پرماجرا»؛ در سالن شهر ایمن، «جنگل پرستاره»؛ در سالن زیارت، «مینا و میچا»؛ در سالن قرآن و عترت، «در جستجوی عینک»؛ در سالن کودک و آینده، «خاله سوسکه»؛ در سالن گلستانه، «با تفکر میشه»؛ در سالن فلسطین، و «عروسی بانو گشسب»؛ در سالن فراز نیز اکران می‌شوند.

روز شنبه ۵ آبان ماه نمایش‌های بخش کودک و نوجوان «ما به قهرمان نیاز داریم»؛ در سالن رسانه، «جنگل پرماجرا»؛ در سالن شهر ایمن، «جنگل پرستاره»؛ در سالن زیارت، «در جستجوی عینک»؛ در سالن کودک و آینده، «خاله سوسکه»؛ در سالن گلستانه، «با تفکر میشه»؛ در سالن فلسطین، و «عروسی بانو گشسب»؛ در سالن فراز نیز اکران می‌شوند.

روز یکشنبه ۶ آبان ماه نمایش‌های بخش کودک و نوجوان «جنگل پرستاره»؛ در سالن رسانه، «من نبودم دستم بود»؛ در سالن ترافیک، «خاله سوسکه»؛ در سالن زیارت، «آبسواران»؛ در سالن غدیر، «مینا و میچا»؛ در سالن کودک و آینده، «در جست‌وجوی عینک»؛ در سالن گلستانه، «عروسی بانو گشب»؛ در سالن فلسطین و « با تفکر میشه»؛ در سالن فراز نیز اکران می‌شوند.

دوشنبه ۷ آبان ماه نمایش‌های بخش کودک و نوجوان «جنگل پرستاره»؛ در سالن رسانه، «من نبودم دستم بود»؛ در سالن ترافیک، «خاله سوسکه»؛ در سالن زیارت، «جنگ پرماجرا»؛ در سالن قرآن و عترت، «آبسواران»؛ در سالن غدیر، «مینا و میچا»؛ در سالن کودک و آینده، «در جست‌وجوی عینک»؛ در سالن گلستانه، «عروسی بانو گشب»؛ در سالن فلسطین و « با تفکر میشه»؛ در سالن فراز نیز اکران می‌شوند.

سه‌شنبه ۸ آبان ماه نمایش‌های بخش کودک و نوجوان «جنگل پرستاره»؛ در سالن رسانه، «من نبودم دستم بود»؛ در سالن ترافیک، «خاله سوسکه»؛ در سالن زیارت، «آبسواران»؛ در سالن غدیر، «مینا و میچا»؛ در سالن کودک و آینده، «در جست‌وجوی عینک»؛ در سالن گلستانه، «عروسی بانو گشب»؛ در سالن فلسطین و « با تفکر میشه»؛ در سالن فراز نیز اکران می‌شوند.

چهارشنبه ۹ آبان ماه نمایش‌های بخش کودک و نوجوان «جنگل پرستاره»؛ در سالن رسانه، «من نبودم دستم بود»؛ در سالن ترافیک، «خاله سوسکه»؛ در سالن زیارت، «جنگ پرماجرا»؛ در سالن قرآن و عترت، «آبسواران»؛ در سالن غدیر، «مینا و میچا»؛ در سالن کودک و آینده، «در جست‌وجوی عینک»؛ در سالن گلستانه، «عروسی بانو گشب»؛ در سالن فلسطین و « با تفکر میشه»؛ در سالن فراز نیز اکران می‌شوند.

پنجشنبه ۱۰ آبان ماه نمایش‌های بخش کودک و نوجوان «جنگل پرستاره»؛ در سالن رسانه، «ما به قرمان نیاز داریم»؛ در سالن ترافیک، «خاله سوسکه»؛ در سالن زیارت، «جنگ پرماجرا»؛ در سالن قرآن و عترت، «آبسواران»؛ در سالن غدیر، «مینا و میچا»؛ در سالن کودک و آینده، «در جست‌وجوی عینک»؛ در سالن گلستانه، «عروسی بانو گشب»؛ در سالن فلسطین و « با تفکر میشه»؛ در سالن فراز نیز اکران می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha