• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403080201362
  • خبرنگار : 50534

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان عنوان کرد

اجرای سالانه بیش از ۳۰ طرح آماری در استان زنجان

اجرای سالانه بیش از ۳۰ طرح آماری در استان زنجان

ایسنا/زنجان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت:‌ پیشرفت و توسعه هر کشور یا سازمانی مستلزم یک برنامه‌ریزی کلان و جامع است.  

احمد خداوردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه این مهم یا اختیار داشتن اطلاعات آماری و داده‌های دقیق امکان‌پذیر است، اظهار کرد: برای هر تصمیم‌گیری برای آینده نیاز به آمار است‌ که مسئله نیز نیازمند تجربه، دقت و توان کارشناسی نیروهای متخصص با علم است. 

وی با اشاره به وظیفه ذاتی سازمان برنامه و بودجه در کشور، ادامه داد: در استان زنجان نیز وظیفه این سازمان، هماهنگی و اقدامات مربوط بر نظام برنامه‌ریزی در سطح استان است که با قوانین و الزامات کشوری هماهنگ هستیم‌. 

خداوردی با اشاره به اشاره به اینکه در حال حاضر در اولین سال برنامه هفتم هستیم، افزود: یکی از بخش‌هایی که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام می‌شود اجرای طرح‌های آماری است که به صورت مشترک در همه استان‌ها به مدیریت واحد مرکز آمار اتفاق می‌افتد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به دو دسته آمارگیری، بیان کرد: یکی از آن سرشماری‌های عمومی یعنی نفوس مسکن و کشاورزی است که در هر دوره ۱۰ سال یک بار اتفاق می‌افتد از طرفی به صورت مستمر نیز طرح‌های آماری دیگر داریم. 

وی با بیان اینکه به طور متوسط سالانه ۳۰ طرح آماری را با ۱۳۰ بار تکرار و اجرا انجام می‌دهیم، اظهار کرد: بیش از ۵۰ هزار مصاحبه در سال بابت جمع‌آوری این آمار در سطح استان در بخش‌های مختلف انجام می‌شود. 

او با اشاره به طیف آماری‌های تولیدی، بیان کرد: با استفاده از آمار درمی‌یابیم جی دی پی در بخش‌های مختلف اقتصادی استان یا نرخ تورم چقدر است، بخش درآمد و هزینه خانوار یکی از آمارهای مهم است و جزو طولانی مدت‌ترین آماری‌گیری‌ها محسوب می‌شود.  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به ارائه آمار اشتغال و بیکاری به صورت فصلی و سالانه، گفت: یک سری آمارهای دوره‌ای در حوزه‌های مختلف یا ثبتی به طور مثال کشتار دام و طیور نیز داریم در نهایت این طیف‌های آماری جمع‌بندی می‌شود و پس از تولید اطلاعات پردازش در مرکز آمار منتهی به یک خروجی نهایی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha