• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403080100725
  • خبرنگار : 71299

دانشگاه ایلام در جمع ۱۵۰۰ دانشگاه برتر جهان

دانشگاه ایلام در جمع ۱۵۰۰ دانشگاه برتر جهان

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه ایلام گفت: بر اساس آخرین ویراش نظام رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های «مؤسسه آموزش عالی تایمز» که یکی از نظام‌های پرآوازه جهان برای ارزیابی و رتبه‌بندی مؤسسه‌های آموزش عالی است، دانشگاه ایلام در جمع ۱۵۰۰ دانشگاه برتر جهان جای گرفته است.

دکتر «طاهر علی‌محمدی» با بیان این مطلب به ایسنا اظهار کرد: در ویرایش ۲۰۲۵ این نظام رتبه‌بندی، با وجود افزایش تعداد مؤسسه‌های متقاضی ورود و حائز رتبه، دانشگاه ایلام در جایگاه جهانی ۱۵۰۰-۱۲۰۱ و جایگاه ملی ۵۳ هم‌سطح (سید) دانشگاه‌هایی نظیر خوارزمی، لرستان، خلیج فارس، رازی، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز، شهرکرد، گیلان، مازندران، یاسوج، یزد، بیرجند، هرمزگان، قم، زنجان و سیستان و بلوچستان قرار گرفت که مایه افتخار است.

وی یادآور شد: رتبه‌بندی جهانی آموزش عالی «تایمز»، مؤسسه‌های پیشرو جهان را در پنج زمینه آموزش، چشم‌انداز جهانی، فضای پژوهشی، کیفیت پژوهش، و صنعت بر پایه ۱۸ سنجه کمی ارزیابی می‌کند. در حالی که این نظام رتبه‌بندی تا سال گذشته از ۱۳ سنجه کمی برای ارزیابی بهره می‌برد، از ویرایش ۲۰۲۴، ۱۸ سنجه کمی به کار گرفته شدند.

علی‌محمدی با بیان اینکه کلیدی‌ترین تغییر در شاخص کیفیت پژوهش رخ داده است، گفت: این شاخص که تا ویرایش ۲۰۲۳ با عنوان «استنادها» مطرح بود و ۳۰ درصد امتیاز را به خود اختصاص می‌داد و سرانه استناد به هر عضو هیئت علمی در یک مؤسسه را محاسبه می‌کرد، از ویرایش ۲۰۲۴ به بعد به «کیفیت پژوهش» تغییر نام داد و امتیاز سرانه استناد را به ۱۵ درصد از کل ارزیابی کاهش داد مانده امتیاز این شاخص (یعنی ۱۵ درصد دیگر) به سه سنجه توان پژوهشی، برتری پژوهشی، و نفوذ پژوهشی داده شد.

رئیس دانشگاه ایلام خاطرنشان کرد:  ایران با ۸۱ مؤسسه حائز رتبه در این نظام، بعد از ترکیه با ۹۱ مؤسسه در جایگاه دوم منطقه و جهان اسلام و هفتم دنیا قرار دارد، در ویرایش ۲۰۲۵ نظام رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های «مؤسسه آموزش عالی تایمز»، روی هم، نام بیش از دو هزار مؤسسه از ۱۱۵ کشور جهان در فهرست پایانی آمده است.

وی ضمن تبریک این موفقیت ارزشمند خدمت مردم شریف استان ایلام، جامعه فرهیخته دانشگاهی استان و اساتید، کارکنان و دانشجویان ارجمند دانشگاه ایلام، ابراز امیدواری کرد، با تدابیر اتخاذ شده و همت اعضای دانشگاه، شاهد ارتقای این جایگاه در سال‌های آتی باشیم.

وی افزود: آمدن نام دانشگاه ایلام در میان دانشگاه‌های برتر جهان موجب سرافرازی دانشگاه ایلام، استان ایلام و کشور ایران می‌شود و کوشش دانشگاه بر این است که در ارزیابی‌های ملی و بین‌المللی جایگاه‌های رفیع به دست آورد.

 رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به این که افزون بر نظام رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های «مؤسسه آموزش عالی تایمز»، دانشگاه ایلام در نظام‌های جهانی رتبه‌بندی دیگری همانند راوند، یورپ، یو.اس. نیوز، وبومتریکس، سکیمگو، نیچر ایندکس، و غیره حضور دارد و می‌کوشد تا همواره جایگاه خود را ارتقا بخشد، از تمامی اساتید، کارکنان و دانشجویان ارجمند دانشگاه ایلام برای به دست آوردن این موفقیت ارزشمند سپاسگزاری کرد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha