• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403080100447
  • خبرنگار : 71560

کاتب: پاسخ به هر حمله احتمالی حق مشروع جمهوری اسلامی ایران است

کاتب: پاسخ به هر حمله احتمالی حق مشروع جمهوری اسلامی ایران است

یک عضو هیات رئیسه مجلس دهم، تاکید کرد: این حق ملت ایران است که در برابر هر حمله احتمالی از خود دفاع کرده و به آن پاسخ متقابل دهد.

غلامرضا کاتب در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به حق مشروع جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به حمله احتمالی رژیم صهیوینستی به ایران، بیان کرد: بر اساس قوانین بین المللی همه کشورها این حق قانونی را دارند تا زمانی که  تجاوزی به خاک آنان صورت می گیرد برابر قانون از خود دفاع کنند. طبیعی است که ملت ایران که مردمی مستقل و متعهد به اصول اخلاقی و انسانیت هستند، تابع قوانین بین المللی هستند. هر کشوری که به خاک ایران تعرض کند، این حق شرعی و قانونی جمهوری اسلامی ایران است که بخواهد از خود دفاع کند.

وی در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یقینا به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد و پاسخ ما نیز به گونه ای خواهد بود که مقابله به مثل است. در طول تاریخ بعد از انقلاب جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری حمله یا تجاوزی نداشته است، بلکه صرفا از حقوق ملت خود دفاع کرده است. این زیاده خواهی استکبار جهانی یعنی آمریکا است که اسرائیل را به عنوان ابزار خود در منطقه تحریک کرده و به جان مسلمانان انداخته است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: امروز کشورهای اسلامی باید منسجم شده و جلوی ظلم به ملت مظلوم فلسطین و لبنان را بگیرند. برای زنده نگه داشتن بشریت کشورهای اسلامی باید متحد شوند. امروز بشریت و انسانیت لطمه دیده است. تمامی کشورهایی که تحت سلطه هستند اراده ای برای خود ندارند وگرنه وجدان ملت ها در تمام کشورهای دنیا بیدار است.

وی یادآور شد: امروز مردم دنیا معتقد هستند که باید از انسانیت دفاع کرد. اما به جهت فشار استکبار جهانی و آمریکا اراده بسیاری از کشورها برای تابعیت از قوانین بین المللی و حمایت از حقوق انسان‌ها گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha