• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۵
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403073023495
  • خبرنگار : 71621

کاخ سفید:

بایدن منتظر دریافت نتایج درز اطلاعات محرمانه در ارتباط با ایران است

بایدن منتظر دریافت نتایج درز اطلاعات محرمانه در ارتباط با ایران است

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به شدت نگرانی درز اسناد محرمانه در ارتباط با ایران بوده و منتظر دریافت نتایج تحقیقات در این زمینه است.

به گزارش ایسنا، کربی عنوان کرد: «رئیس‌جمهور بایدن به شدت نگران لو رفتن اسناد مرتبط با آماده‌سازی‌های اسرائیل برای پاسخ به ایران است. رئیس‌جمهور آماده دریافت نتایج تحقیقات است.»

وی در ادامه عنوان کرد که نشانه‌ای مبنی بر لو رفتن اسناد بیشتر منتشر نشده است.

کربی تاکید کرد: «ما می‌خواهیم بفهمیم که این اتفاق چگونه رخ داده است و چگونه می‌توان از رخ دادن مجدد آن جلوگیری کرد.»

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در دیگر اظهارات خود به خبرنگاران گفت که دیگر درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران صحبت نخواهد کرد.

 کربی گفت: «این واقعاً به اسرائیلی‌ها بستگی دارد که باید تصمیم بگیرند و کاملاً به آن‌ها بستگی دارد که درباره اقدام خود صحبت کنند یا خیر.

پیشتر، پایگاه خبری تحلیلی آکسیوس در گزارشی به نشر ۲ سند اطلاعاتی محرمانه آمریکایی و نگرانی مقامات این کشور درباره چگونگی لو رفتن آن‌ها اشاره کرد.

آکسیوس در گزارش خود اسناد فاش شده را به تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی پیرامون حمله احتمالی این رژیم به ایران ربط داد و نوشت: «اسناد فاش شده، حاکی جزئیاتی از فعالیت‌های نظامی اسرائیل در واکنش به حمله اول اکتبر ایران است.»

با این وجود، با توجه به اسناد فاش شده که به ادعای آکسیوس از درون ساختار امنیتی آمریکا فاش شده‌اند، گزارش آژانس ملی اطلاعات مکانی آمریکا با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی نگاشته شده است.

طبق گزارش این پایگاه خبری، اطلاعات فاش شده، جزئیات رزمایش نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی را فاش کرده است و در صورت «تأیید» شدن صحت آن، حاکی از «بررسی دقیق تحرکات اسرائیل توسط نیروهای اطلاعاتی آمریکا با استفاده از ماهواره‌های جاسوسی» است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha