• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403073023385
  • خبرنگار : 71573

مراسم تولد هنرمندان پیشکسوت تحت تاثیر ادعای امارات و چند ماجرای دیگر

مراسم تولد هنرمندان پیشکسوت تحت تاثیر ادعای امارات و چند ماجرای دیگر

هنرمندان پیشکسوت متولد مهر ماه دور هم جمع شدند تا به رسم ماه‌های گذشته، تولدشان را جشن بگیرند.

به گزارش ایسنا، مراسم پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد مهر امروز دوشنبه، ۳۰ مهر در باغ زیبا برگزار شد.

عباس عظیمی، رئیس موسسه هنرمندان پیشکسوت که اجرای برنامه را نیز بر عهده داشت با اشاره به ادعای «امارت» بر جزایر سه‌گانه ایران، گفت: حق داریم پاسخگوی ادعای بی‌جای هر کشوری باشیم.

او افزود: دشمن می‌خواهد ناامیدی و ناامنی را در کشور ما ایجاد کند اما کور خوانده است، اسرائیل می‌خواهد ما را بترساند اما نمی‌تواند. با جشن‌های این‌چنینی می‌گوییم که نمی‌تواند ما را بترساند.

او با تسلیت شهادت یحیی السنوار، گفت: این شهادت قهرمانانه می‌توانند سوژه‌ای برای موضوعات هنری به ویژه فیلم سینمایی باشد.

در ادامه مراسم مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت درباره مذاکره با میرحسینی، دندانپزشک برای کارهای دندانپزشکی اعضا و آغاز سفرهای کوتاه مدت برای اعضای موسسه گفت.

عظیمی همچنین با انتقاد از پوشش خبری مراسم‌های تجلیل از بزرگان به ویژه در شهرستان‌ها، اظهار کرد: انعکاس این مراسم‌ها در رسانه‌ها به ویژه در شرایطی که می‌خواهند احساس ناامنی در کشور را زیاد جلوه دهند، به‌نفع جمهوری اسلامی است.

او سپس درباره بودجه موسسه گفت و همچنین با انتقاد نسبت به میزان حقوق بازنشستگان اظهار کرد: این حقوق در شأن هنرمندان پیشکسوت و به طور کلی پیشکسوتان نیست. امیدوارم خبرهای خوبی بشنویم. 

داریوش ارجمند، بازیگر و رئیس هیئت مدیره موسسه هم در مراسم گفت: در این هفته‌ها به‌خاطر اتفاقاتی که در منطقه می‌افتد، نگران و عصبی بودم. صهیونیست‌ها عکس شهید سنوار و مرگ حیرت‌انگیز او را به جهان نمایش گذاشتند و ما تازه فهمیدیم چه انسان‌هایی و چگونه زندگی می‌کنند و چگونه می‌میرند.

او افزود: دو چیز در این جهان حتمی و تغییر ناپذیر است؛ زمان و مرگ. این دو برای ما هست اما مهم این است چگونه زمان را بگذرانیم و چگونه مرگ را در یابیم. سنوار سال‌ها در زندان صهیونیست زندانی بود و بعد سال‌ها مبارزه کرد و در آخر روی مبل شهید شد. او با شهادتش درس بزرگی به ما داد، اینکه به زندگی معنا دهید حتی در لحظاتی که دارید می‌رود.

ارجمند با اشاره به نقلی از شریعتی، «آنها که رفتند، کاری حسینی کردند و آنها که ماندند، باید کاری زینبی کنند، و گرنه یزیدی‌اند!»، اظهار کرد: کار زینبی کردن این است که مرگ سنوار را تبیین کنیم. مرگ سنوار، مرگ ساده‌ای نبود، او حتی با آخرین توان خود با تکیه چوبی به پهپاد حمله کرد. این کارش به خاطر اعتقاداتش بود. زندگی برای اعتقاد مهم است و این اعتقاد را در هنرمندان قوی می‌بینم. هیچ اثر هنری‌ای نیست که بارقه‌ای از الطاف الهی در آن نباشد، حتی در مادی‌ترین سرزمین‌ها نیز آن را می‌بینید.



این بازیگر در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: آنچه آقای عظیمی درباره حقوق بازنشستگان گفت، حرف منطقی‌ای است. البته آن زمان که باید می‌کردند، انجام ندادند. ما در میان هنرمندان، هنرمندانی داریم که به اندازه بقیه از هنرشان بهره‌مند نشدند. ما خدمت خود را انجام دادیم و چیزی بدهکار این آب و خاک نیستیم فقط مانده جانمان را برای وطن بدهیم که جان می‌دهیم. 

ارجمند در پایان گفت: یکی از اشتباهات پهلوی اول این بود که خلیج فارس را تنفس‌گاه خود نکرد و با رویکرد خصمانه به سمت شمال رفت و از جنوب روی برگرداند در حالی که تنفس‌گاه و راه ما با جهان همین خلیج فارس است.

سید عباس عظیمی خطاب به هنرمندان گفت:تک تک شما اعتباری برای این موسسه هستید و این لوح‌ها چیزی به شأن شما اضافه نمی‌کند بلکه به ما اعتبار می‌دهد.

در ادامه با حضور هنرمندان چون ریاحی، انسیه شاه حسینی، اسماعیل خلج و داریوش ارجمند از هنرمندان متولد مهر ماه تقدیر کردند. 

میلاد کیایی، پیشکسوت موسیقی و آهنگسازی و نوازنده سنتور که امسال ۸۰ سال شده است، گفت: اولین اسم «میلاد» برای من است و دومی ۱۱ سال از من کوچکتر است. پدرم از شاهنامه این اسم را انتخاب کرد و زمانی که می‌خواستند شناسنامه بدهند، مسئولش پرسیده بود ببخشید فرزند شما دختر است یا پسر. انقلاب که شد این اسم زیاد شد.

محمد گلریز، خواننده نیز با تشکر از موسسه پیشکسوتان برای این برنامه درباره قطعه «این پیروزی خجسته باد» توضیح داد و سپس آن را خواند. 

اسامی متولدین مهر ماه بدین شرح است:میلاد کیایی، بهیه خوشنویسان (طراح لباس و صحنه)، حسین ترابی  (پیشکسوت سینما)، حبیب‌الله الهیاری، (پیشکسوت سینما)، محمد گلریز (پیشکسوت موسیقی و خواننده)، علی کاوه، (عکاس)، جلیل رسولی، عیسی هاشم‌لو (هنرمند زریباف)، لطفعلی فیروزی‌فر (معماری سنتی*، رحیم عزت بقایی، (صدابردار)، داوود یاسری (نوازنده تنبک(، نصرالله مدقالچی(صداپیشه)، سیاوش ظهیرالدینی (نوازنده و پیشکسوت موسیقی)، قربان ریوندی (هنرمند زری‌بافی)، رحمت افشار (پیشکسوت موسیقی(، علی حاجیان‌پور، حسن زاهدی (پیشکسوت سینما)، جعفر خواجه شیرانی(هنرمند معرق کاری)، محمد صیاد صبور (هنرمند عکاس)،  محمدجواد جدی (پژوهشگر وحکاک قلمزنی)، محمد مقدسی (نوازنده ویولن)، محمدعلی گرجستانی (پیشکسوت خوشنویسی)، محمد حبیبی (خوشنویس و کاتب قرآن)، بیاض امیرعطایی (پیشکسوت موسیقی)، محمد حبیبی، میترا اعتضادی (هنرهای سنتی)، علی پویان (پیشکسوت هنرهای نمایشی)، افشین شاهرودی (عکاس و پیشکسوت هنرهای تجسمی)، جمشید شاه محمدی، یدالله وفاداری (پیشکسوت هنرهای نمایشی)، بهنام ابراهیمی وادانی (نوازنده و پیشکسوت موسیقی(، بهمن فردوسی (پیشکسوت موسیقی)، عبدالله اسکندری (پیشکسوت سینما(، هراچ مگردومیان (استاد هنرهای سنتی و قلمزنی)، مهناز عبدالله خان گرجی (مرمت آثار تاریخی‌) و خانواده هنرمندان آسمانی زنده‌یادان اسماعیل نظری و حسین دهلوی.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha