• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403073023276
  • منبع : نمایندگی قم

یک مسئول خبرداد؛

پذیرش ۵۴۵ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم

پذیرش ۵۴۵ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم

ایسنا/قم معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۵۴۵ نفر دانشجوی جدید در مقاطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای (پزشکی و دندانپزشکی) در این دانشگاه پذیرش شدند.

محمود پرهام امروز ۳۰ مهرماه در گفت‌وگویی خبری گفت: سال جدید تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی قم از روز شنبه پنجم آبان ماه آغاز می‌شود؛ کار ثبت نام از دانشجویان از هفته پیش آغاز و مراحل ثبت نام در حال انجام است.  

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: امسال ۵۴۵ نفر دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم پذیرفته شدند که بیش از ۵۰ درصد پذیرفته شدگان را دختران تشکیل می‌دهند و قرار است در مقاطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای (پزشکی و دندانپزشکی) به تحصیل بپردازند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قم، وی افزود: از این تعداد پذیرفته شدگان، ۳۸۸ نفر ورودی مهرماه و ۱۵۷ نفر نیز ورودی بهمن ماه هستند؛ ۳۰۶ نفر از پذیرفته شدگان در مقطع کارشناسی و ۲۳۹ نفر نیز در مقطع پزشکی و دندانپزشکی تحصیل خواهند کرد.

پرهام عنوان کرد: در حال حاضر ۴۰ رشته در دانشگاه علوم پزشکی قم در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای و تحصیلات تکمیلی وجود دارد که شامل پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، بهداشت محیط، فوریت‌های پزشکی، علوم آزمایشگاهی، جراحی عمومی، زنان و زایمان، داخلی، اطفال، بیهوشی، طب اورژانس، مغز و اعصاب، فوق تخصص گوارش، اخلاق پزشکی، مهندسی بافت می‌شود.

وی در خصوص راه اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: درخواست ایجاد ۲۵ رشته جدید نیز در مقاطع ارشد، PHD، تخصص و فوق تخصص را داده‌ایم که برخی از این رشته‌ها شامل تخصص اورولوژی، ارتوپدی، رادیولوژی، جراحی مغز و اعصاب، فوق تخصص ریه، کلیه کودکان، مراقبت‌های ویژه می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ۵ هزار و ۷۹۶ دانشجو از ابتدا تاکنون از دانشگاه علوم پزشکی قم فارغ التحصیل شدند، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۶۸ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی قم مشغول به تحصیل هستند که هزار و ۲۴۳ نفر آن‌ها پسر و هزار و ۵۲۵ نفر آن‌ها را دختران تشکیل می‌دهند که در ۷ دانشکده تحصیل می‌کنند.

پرهام گفت: ۱۱۵ دانشجو اتباع نیز از کشورهای هند، بحرین، تاجیکستان، افغانستان، عراق در دانشگاه علوم پزشکی قم تحصیل می‌کنند که ۱۷ نفر از آن‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۳ پذیرش شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha