• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403073023007
  • خبرنگار : 50181

هر روز «سیب» بخورید

هر روز «سیب» بخورید

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص تغذیه با اشاره به خواص بالای سیب، گفت: توصیه می‌شود افراد حداقل روزی یک واحد سیب مصرف کنند.

دکتر جلال مولودی به مناسبت روز جهانی سیب(۳۰ مهر) در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، روز سیب را نمادی برای سلامتی دانست و اظهار کرد: هدف از نامگذاری یک روز به عنوان روز سیب، ترغیب افراد به استفاده بیشتر از میوه و سبزیجات برای حفظ سلامتی است.

وی سپس به خواص متعدد سیب اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین این خواص میزان فیبر بالای این میوه بوده که در هر عدد سیب به حدود چهار گرم می‌رسد و مصرف این میزان فیبر تاثیر بسزایی در سلامت دستگاه گوارش، خصوصا روده دارد.

به گفته این متخصص تغذیه، مصرف فیبر موجود در سیب به پیشگیری از سرطان دستگاه گوارش و همچنین جلوگیری از بروز همورویید کمک خواهد کرد.

مولودی اضافه کرد: مقادیر بالای فیبر موجود در سیب به جهت احساس سیری که به افراد می‌دهد، برای کاهش وزن و جلوگیری از چاقی نیز مفید است.

این متخصص تغذیه بالینی یکی دیگر از خواص سیب را مقادیر مناسب ویتامین‌های موجود در آن از جمله ویتامین C عنوان کرد که به تقویت سیستم ایمنی افراد کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه سیب برای هیچ فردی منع مصرف ندارد، یادآور شد: حتی افرادی که سندرم روده تحریک‌پذیر دارند نیز اگر با خوردن سیب اذیت شوند، می‌توانند آن را به صورت پخته استفاده کنند.

مولودی درباره میزان مصرف سیب در روز نیز اظهار کرد: به طور معمول به افراد توصیه می‌شود دو تا چهار واحد میوه طی روز استفاده کنند که خوب است حداقل یک واحد آن به سیب اختصاص پیدا کند.

این دکترای تغذیه بالینی از انواع مختلف سیب با رنگ‌های متفاوت نیز یاد کرد و ادامه داد: اگرچه هریک از انواع سیب زرد، سبز و قرمز خواص خود را دارد، اما به طور معمول عنوان می‌شود میوه‌ای که قرمز باشد خواص بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه سیب را می‌توان به شکل‌های مختلف خام، آبمیوه طبیعی، چای سیب و... استفاده کرد، افزود: مشتقات سیب از جمله سرکه سیب نیز برای سلامت افراد مفید است و مصرف سرکه سیب طبیعی می‌تواند به کاهش قند خون و همچنین کاهش وزن کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha