• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403073022984
  • خبرنگار : 50163

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی استان زنجان:

ورود دستگاه‌های نظارتی به عملکرد برخی مشاوران املاک در زنجان ضروری است

ورود دستگاه‌های نظارتی به عملکرد برخی مشاوران املاک در زنجان ضروری است

ایسنا/زنجان رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی استان زنجان با بیان اینکه متقاضیان نهضت مسکن ملی فریب دلالان و سودجویان را نخورند، گفت: خرید و فروش غیرقانونی امتیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن باعث افزایش کلاهبرداری در استان زنجان شده است.

بهزاد کردلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه اخیرا شاهد افزایش کلاهبرداری و سوداگری در خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن در استان زنجان هستیم، اظهار کرد: تاکنون بارها به متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن هشدار داده شده است که امتیاز پروژه‌های فوق، قابل انتقال و یا فروش و واگذاری نیست و فریب دلالان و سوداگران در این بخش را نخورند.

وی گفت: در صورتی که متقاضیان به دلیل وجود دلالان و سوداگران امتیازهای واحدهای نهضت ملی مسکن خود را واگذار کنند و یا به فروش برسانند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی استان زنجان به افزایش پرونده‌های حقوقی در این خصوص اشاره کرد و یادآور شد: ورود جدی دستگاه‌های نظارتی به عملکرد برخی از مشاوران املاک در استان بسیار ضروری است. 

کردلو همچنین با تاکید بر اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت مسکن ملی غیرقانونی است، افزود: متقاضیان نهضت مسکن ملی فریب دلالان و سودجویان را نخورند و امتیاز خانه‌دار شدن را از دست ندهند.

او افزود: با توجه به عدم مشخص بودن واحدهای مسکونی متقاضیان (متراژ، مساحت، بلوک، طبقه و غیره) و انتخاب آن، زمان تحویل واحد و بر مبنای امتیاز بر اساس واریزی صورت گرفته، در این راستا هر گونه معامله در این خصوص باطل و (معامله شیء مجهول) غیرقانونی است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌ و شهرسازی استان زنجان اظهار کرد: آگهی‌های خرید و فروش در فضای مجازی در خصوص خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است و همشهریان فریب سوداگران را نخورند و مشاوران املاک نیز حق خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن را ندارند.

 کردلو ادامه داد: در این راستا جهت جلوگیری از سوء‌استفاده برخی از افراد با دادستانی، پلیس فتا، سازمان صمت، بازرسی و دیگر نهادهای مرتبط هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا نظارت لازم جهت پیشگیری و کنترل این معاملات غیررسمی و غیرقانونی را که در نهایت منجر به ترویج هر چه بیشتر سوداگری و افزایش کاذب قیمت‌ها می‌شود داشته باشند.

وی با بیان اینکه به دفاتر ثبت اسناد اعلام شده که حق تنظیم سند ندارند چرا که وکالت هم یک نوع سند است، بیان کرد: این معاملات در هیچ‌کدام از محاکم پذیرفته نیست و طبق قانون دفاتر ثبت اسناد و املاک مجاز به ثبت این دست از قراردادها نیستند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: ادارات کل راه و شهرسازی هیچ مسئولیتی در قبال خریداران امتیاز نهضت ملی مسکن ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha