• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403072821796
  • خبرنگار : 50598

ضرورت تبدیل اراک به شهری سرمایه پذیر

ضرورت تبدیل اراک به شهری سرمایه پذیر

ایسنا/مرکزی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک گفت: اراک باید به شهری سرمایه پذیر تبدیل شود.

پیمان عین القضاتی، ۲۸ مهر در همایش بزرگداشت امیرکبیر که همزمان با اولین روز هفته فرهنگی اراک و به مناسب سالروز آغاز صدارت امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: امیرکبیر، در دوران کوتاه صدارت خود توانست اقدامات و دستاوردهای بسیاری داشته باشد که از جمله کارهای وی، برخورد و مبارزه با فرقه‌ها و شورشیان مختلف بود.

وی افزود: امیرکبیر در همه خدمات خود به حوزه دین و مذهب و اعتقادات می‌پرداخت و به آن عشق می‌ورزید و به همین دلیل خواست در کربلا دفن شود.

عین القضاتی با اشاره به وجود شکاف بین نسلی در جامعه امروز گفت: نسل جوان و نوجوان ما هیچ درکی از گذشته خود ندارند و حتی به مقابله با گذشته خود می‌پردازند.

وی با تاکید بر ضرورت بازتولید فرهنگی و بیان کردن گذشته‌ها به زبان امروز تصریح کرد: هفته فرهنگی اراک در همین راستا به بیان گذشته اراک برای نسل جوان می‌پردازد. 

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک گفت: اگر مردم به گذشته خود افتخار کنند، حس تعلق شهری و افزایش مشارکت اجتماعی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری اراک، هویت کالبدی شهر اراک را برجسته کرده‌ است اظهار کرد: وظیفه ما در مدیریت شهری صیانت از هویت شهری اراک است و به همین دلیل روز اراک را به هفته اراک توسعه داده‌ایم. 

عین القضاتی با اشاره به برگزاری ۴۰ رخداد و ۱۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اراک گفت: مسئله هویت یکی از شعارهای اساسی مدیریت شهری کنونی اراک است. 

وی با تاکید بر نگاه عدالت محوری و محله محوری در شهر اراک اضافه کرد: نبایستی سبد اقتصادی اراک به این میزان موجود باشد، اراک باید به شهری سرمایه پذیر تبدیل شود. 

عین القضاتی با بیان اینکه اراک در اصل شهری فرهنگی است گفت: صنعت و فرهنگ را در شهر اراک باید به یک نقطه تعادل برسانیم. در انتصاب مدیران استان نیز باید بعد فرهنگی، به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، امروز نمایشگاه کتاب و هنرهای تجسمی نیز در پیاده راه امیرکبیر شهر اراک آغاز بکار کرد .!,

سید جمال میرصادقی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت هفته فرهنگی اراک، ۳۶ غرفه فروش کتاب با سه هزار عنوان کتاب در پیاده راه امیرکبیر شهر اراک برگزار شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه تا روز جمعه دایر خواهد بود افزود: کتاب‌های این نمایشگاه با ۲۰ درصد تخفیف ارائه می شود.

میرصادقی تصریح کرد: تعدادی از هنرمندان فعال در حوزه هنرهای تجسمی شهر اراک نیز آثار خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha